استاندار کردستان روز سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت: بر اساس آماری که برخی نهادهای دست‌اندر کار ارائه می کنند در زمینه طلاق آمار بالایی در استان داریم.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه محدود کردن آمار بالای طلاق به شرایط اقتصادی درست نیست، افزود: شرایط اقتصادی در همه کشور یکسان است و به همین علت باید ریشه این معضل در چیزی به غیر از عوامل اقتصادی باشد که باید ریشه‌یابی شود.

وی بر لزوم بررسی و تبیین راهکارهای پیشگیری از طلاق هم تاکید و از حضور نداشتن برخی دستگاه‌های فرهنگی تاثیرگذار در این نشست انتقاد کرد و گفت: این حضور نیافتن، ناشی از بی اهمیت جلوه دادن آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار کردستان اضافه کرد: وقتی کردستان را استانی فرهنگی می دانیم، باید بنیان‌های خانواده هم در آن فرهنگی و محکم‌تر شود که این مساله نیازمند برنامه‌ریزی از سوی همه دستگاه ها بویژه نهادهای فرهنگی است.

مرادنیا به آسیب‌های اجتماعی بیشتر در مناطق حاشیه‌ای هم اشاره و آن را متاثر از کمبود و یا نبود مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی دانست و افزود: وقتی امکانات نباشد، انجام کار فرهنگی، سخت و طاقت فرسا خواهد بود.

وی حضور مدیران در جلسه را مکفی ندانست و تاکید کرد: رسالت و وظیفه ما کار در صحنه و در خارج از نشست هاست که اگر هر دستگاهی یک قدم موثر بردارد، به نتایج مطلوبی هم در این حوزه می‌رسیم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید همه مسئولان با تعصب نسبت به مقوله طلاق و جایگاه کردستان در کشور در این زمینه، برخورد کنند، گفت: طلاق مساله ای است که نسل جوان را تهدید می‌کند لذا باید با فوریت کارهای مناسبی را در این حوزه انجام دهیم.

مرادنیا یادآور شد: همانگونه که یک ازدواج موفق در خانواده تبدیل به الگو و ارزش می شود، طلاق هم ضد ارزش بوده و الگوی منفی قلمداد و موجب سرخوردگی نسل جوان از ازدواج می‌شود.

وی به شروع حرکت مناسب خیرین و برخی نهادها هم در حوزه ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: تحویل جهیزیه به نوعروسان نیازمند می تواند بخشی از مشکلات جوانان در این زمینه را تامین کند.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.