به گزارش ایرنا، موسی شعفی روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان اظهار داشت: توجه به جوانان و ظرفیت ها، استعدادها و توانایی های آنها نباید مختص یک هفته باشد.
وی به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و دیگر محافل، فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات بین جوانان در جامعه و بررسی نقاط ضف و قوت شهرستان است.
شعفی ازدواج و طلاق را مشکل اصلی حوزه جوانان در عرصه اجتماعی عنوان کرد و گفت: باید در آسیب شناسی مسائل و مشکلات جامعه به روز بود و مسائل روز را با برنامه ریزی های علمی و عملی متفاوت تر از گذشته بررسی و آسیب شناسی کرد.
وی به ظرفیت بالای سازمان های مردم نهاد (سمن ها) اشاره کرد و افزود: سمن ها رابط بین دولت و ملت هستند و باید از ظرفیت ها و پتانسیل های این نهاد ها استفاده کرد.
وی ادامه داد: سمن ها به عنوان بازوان توانمند دولت عمل می کنند و نباید در صدور مجوز به آنها سهت گیری شود و تمامی دستگاه های متولی در این زمینه باید پای کار باشند چرا که افزایش تعداد سمن های باکیفیت موجب افزایش مشارکت در جامعه می شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته شهرستان میانه با کسب امتیاز 195 و شهرستان مراغه با کسب امتیاز 173 به ترتیب در رده های اول و دوم شهرستان های برتر در حوزه جوانان آذربایجان شرقی قرار گرفتند.
مهدی نوایی افزود: طبق آمار، جمعیت جوانان مراغه بیش از 68 هزار نفر است و در حال حاضر هفت سازمان مردم نهاد دارای مجوز در این حوزه در سطح شهرستان فعال هستند و مجوز هشت سازمان دیگر به زودی صادر می شود.
وی افزود: امسال نیز همانند سال های گذشته در هفته جوان جشنواره حضرت علی اکبر را برگزار خواهیم کر از این رو باید دستگاه ها و نهاد های شهرستان ظرف 48 ساعت آینده جوانان موفق حوزه خود را به دبیرخانه جشنواره اعلام کنند.
وی خاطر نشان کرد: برنامه ها و مراسمات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در طول این هفته در مناطق شهری و روستایی شهرستان برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هشتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه «هفته جوان» نامگذاری شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.