معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این بازدیدها گفت: کشت دیم و توجه به آن علاوه بر توسعه اقتصاد سبز و تولید باعث افزایش ضریب امنیت غذایی در کشور می شود.

یزدان سیف اظهار داشت: امسال دولت در راستای حمایت از گندمکاران پرداختی بهای گندم را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده و در نزدیکترین زمان ممکن این وجه به حساب آنان واریز می شود.

وی در خصوص نقش کشاورزان در تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی از تامین امنیت غذایی اضافه کرد: گردش مالی محصولات کشاورزی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است و این وزارت درصدد است که سهم کشاورزان را از این گردش مالی افزایش دهد.

سیف یادآور شد: یکی از این اقدامات برنامه ریزی برای ساخت سیلوها و انبارها خرید تضمینی با حجم ذخیره کم به تعداد بیشتر است تا گندمکاران بتوانند در سریعترین زمان ممکن محصولات خود را به مراکز تحویل دهند این اقدام علاوه بر سهولت کار کشاورزان در آینده می تواند گام مهمی در واگذاری ساختمان ها به بخش خصوصی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این بازدید گفت: هم اکنون گندمکاران این استان با زحمات زیاد گندم مورد نیاز حدود ۱۲ استان دیگر را تامین می کنند و امسال تاکنون ۴۴۷ هزار تُن از این محصول به صورت تضمینی خریداری شده است.

خالد جعفری افزود: بهره برداران این استان با تلاش های خود توانسته اند کشت دیم را به فرصتی ویژه برای سهم آفرینی در اقتصاد و تولید ناخالص کشور تبدیل کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن به دلیل موقعیت جغرافیایی و فرهنگ مردم محصولات تولیدی از جمله گندم این استان جز سالمترین تولیدات در کشور محسوب می شود.

جعفری اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز در این راستا با همکاری سازمان های مختلف و پژوهشگران اقدام اقدامات مختلفی از جمله معرفی ارقام پرمحصول و تامین بذرهایی اصلاح شده و گواهی شده را انجام می دهد.

وی یادآور شد: در سال های گذشته تعدا ارقام نوین استان را حدود ۲ رقم به ۱۲ رقم فعلی رسانده و علاوه بر آن نیز امسال مقرر شده ۲۷ هزار تن بذر گواهی شده را در پنج مرکز بوحاری تعاون روستایی و ۶ مرکز خصوصی تامین و در اختیار بهره برداران قرار دهد.

سیف به همراه معاونین خود از سیلوهای مائده و رسالت دهگلان بازدید کردند،  در ادامه از سیلوهای آرمان توسعه غرب و طلای زرد شهرستان قروه و سیلوی دولتی پنجاه هزار تنی و سیلوی چراغ مغان و کارخانه آرد تک ستاره بیجار نیز تا ساعتی دیگر بازدید می‌کنند.
وی همچنین با کیومرث شاه نظری کشاورز نمونه (دیم کار نمونه کشوری) و فرهاد زند کشاورز نمونه دهگلانی دیدار و از آنان تجلیل کرد.
۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.