حجت الاسلام محمد کاروندروز سه شنبه در نشست تخصصی با مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار داشت: ظرفیت های سرمایه گذاری در جوار بقاع متبرکه و اماکن تاریخی استان وجود دارد و خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم و ایجاد اشتغال اصلی ترین ثمره سرمایه گذاری در اماکن گردشگری مذهبی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در بقعه متبرکه امامزاده سید جلال الدین (ع) باباگرگر گفت: این سرمایه عظیم معنوی و طبیعی باید به بهترین وجه و با سرمایه گذاری مناسب ساماندهی شود تا مردم استان و منطقه بتوانند از آن بهره مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: ایجاد راه دسترسی و تهیه نقشه جامع توسعه گردشگری مناطق تاریخی تحت تولیت اوقاف از جمله اولویت های این نهاد در حوزه گردشگری مذهبی است.

وی افزود: امامزادگان، قرآن ها و مساجد تاریخی ظرفیت معنوی عظیمی برای استان کردستان محسوب می شوند و اوقاف می تواند با همکاری مسئولان استان، هیات امنای این اماکن و مردم منطقه زمینه لازم برای حل و فصل مشکلات این اماکن را فراهم آورد.

توسعه گردشگری مذهبی از اولویت های میراث فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این نشست گفت: میراث فرهنگی یک نهاد حافظ تاریخ و فرهنگ استان و یکی از اولویت های این نهاد حفظ اماکن تاریخی و توسعه گردشگری در استان است ضمن اینکه مهم نیازمند تعامل نهادهایی همانند اوقاف و امور خیریه است.

محسن علوی کردستان را دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای رونق گردشگری مذهبی دانست و افزود: میراث فرهنگی در ازای خدمات به بناهای تاریخی و اماکن گردشگری حقی برای خود نمی خواهد و تنها خواسته این نهاد زنده نگه داشتن سرمایه های فرهنگی و تاریخی استان است.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری مذهبی استان گفت: بقعه متبرکه امامزاده سید جلا الدین (ع) باباگرگر قروه، قرآن متبرکه نگل و امامزاده هاجرخاتون(س) سنندج از سرمایه های عظیم مذهبی و تاریخی استان هستند که باید با تعامل و همکاری چند جانبه زمینه لازم برای رونق و توسعه این فضاها فراهم شود.

هم اکنون ۲ هزار و ۵۰ مسجد و ۱۰۹ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.

۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.