فرماندار کامیاران روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید کتابخانه های عمومی کامیاران گفت: توجه به ارتقای شاخص های فرهنگ عمومی در جامعه عامل اصلی توسعه در سایر بخش‌ها است و کتابخانه های عمومی به عنوان بخش نرم افزاری در جامعه سبب تحول در فرهنگ عمومی می شوند و بی توجهی به این نهاد فرهنگی به توسعه در سایر بخش‌ها نیز ضربه می زند.

مسعود الماسی با اشاره به اینکه خلاقیت در برنامه ریزی، اجرای برنامه های کاربردی و ایجاد انگیزه در عموم برای حضور در کتابخانه ها باید همواره مورد توجه متولیان کتابخانه های عمومی باشد، افزود: کتابخانه های عمومی سبب توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می شوند.

وی اضافه کرد: کامیاران از شهرستان‌های فرهنگی استان کردستان است و نهادهای فرهنگی با توجه به این مهم باید تلاش خود را برای بهره گیری از ظرفیت های موجود و ارتقای شاخص های فرهنگی بیشتر کنند.

فرماندار کامیاران با بیان اینکه معرفی یک زن برای مدیریت در این نهاد فرهنگی کار مهمی است، اظهار داشت: باید از قدرت مدیرت زنان بیش از پیش استفاده شود زیرا این قشر نقش مهمی در چرخه توسعه ایفا می کنند و باید به خوبی و با اعتماد لازم از آنها حمایت شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان نیز در این مراسم گفت: این نهاد فرهنگی با طیف وسیعی از مردم شامل کودکان تا بزرگسالان و زنان و مردان ارتباط دارد و این از ویژگی های مهم کتابخانه‌ها است.

محمد عبدالملکی تاکید کرد: تغییر در راستای توسعه و تحول انجام می‌شود و کسانی که به مسئولیتی منصوب می شوند باید تمام تلاش خود را به منظور تغییر و ارتقای شاخص ها به کار گیرند.

در این مراسم از زحمات جلال ابراهیمی رئیس پیشین کتابخانه های عمومی کامیاران با اهدای لوح تقدیر تجلیل و ماندانا قبادی به عنوان رئیس جدید اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان معرفی شد.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.