استاندار کردستان گفت: شهرداران و دهیاران توقع نداشته باشند که دولت همه مشکلات آنها را حل کند بلکه باید خود به فکر نوآوری و درآمدزایی باشند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه(2 مرداد) در نشست مشترک شهرداران، دهیاران و اعضای شورای شهر و روستای کردستان با جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسایل و مشکلات زیاد ی وجود دارد که همه درست و منطقی است اما قرار نیست که فقط در یک جلسه معجزه صورت گیرد و همه مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه نبود کارخانجات و صنایع بزرگ و درآمد پایین در استان باعث افزایش مشکلات شده است، افزود: ماندگاری در روستاها زمانی اتفاق می‌افتد که روستاها درآمد و تولید داشته باشند.

استاندار کردستان عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی در استان پرداخت شد که همین مسئله باعث ماندگاری و افزایش تولید در روستاها می‌شود.

وی ادامه داد: ما جزو استان‌های پیشرو در گازرسانی به مناطق روستایی هستیم اما در بخش‌های دیگر عقب ماندگی داریم که امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم به میانگین کشوری برسیم.

مرادنیا خطاب به شهرداران و دهیاران حاضر در این جلسه گفت: توقع نداشته باشید که دولت همه مشکلات شما را حل کند بلکه باید خودتان به فکر نوآوری و درآمدزایی باشید.

وی همچنین با بیان اینکه در دو سال گذشته از شهرداری‌ها درخواست کرده‌ایم که از استخدام نیروی مازاد خودداری کنند، گفت: خوشبختانه در اکثر شهرداری‌ها این مسئله رعایت شده اما با شهرداری‌هایی که این مسئله را رعایت نکرده‌اند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

استاندار کردستان در ادامه گفت: حتما باید از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود چون افزایش حاشیه نشینی‌ها به دلیل عدم توجه به جلوگیری از این نوع ساخت و سازها بوده است.

وی از رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درخواست کرد که به 24 شهر کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت استان، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یابد تا بتوانند بخشی از مشکلات خود را حل کنند.

مرادنیا همچنین خواستار تخصیص اعتبار به پروژه پیاده‌راه فردوسی شهر سنندج شد و گفت: با ایجاد این پیاده راه بخش زیادی از مشکلات این شهر حل خواهد شد.

 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.