رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: با ایجاد مسکن اجتماعی در کرج تورم موجود در بازار مسکن کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، غدیر مهدوی کلیشمی در صد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر کرج که امروز یکشنبه 23 تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: کمبود مسکن یکی از مهمترین معضلات کلانشهرهای مهاجرپذیر و پرجمعیت کشور از جمله کرج است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با استفاده از زیرساخت‌ها و منابع مالی‌ که در اختیار دارد می‌تواند بخشی از این مشکل را مرتفع کند، ادامه داد: امروز در تمامی شهرهای توسعه یافته دنیا شهرداری بخشی از وظیفه ایجاد مسکن با نام مسکن اجتماعی را به عهده دارد.

وی ابراز کرد: هر چند این طرح تا کنون در هیچ یک از شهرهای کشور اجرایی نشده ولی شهرداری کرج می‌تواند به این بخش ورود و از این طریق راه را برای سایر شهرداری‌ها باز کند.

این مسئول افزود: شهرداری زمین زیادی در اختیار دارد و منابع مالی در اختیارش هم اگر بیشتر از سایر دستگاه‌ها نباشد کمتر نیست به همین دلیل به راحتی می‌تواند این طرح را اجرایی کند.

مهدوی کلیشمی ابراز کرد: از شهرداری انتظار می‌رود لااقل فاز مطالعاتی این طرح را آغاز کند تا در صورت بررسی و امکان عملیاتی شدن، هر چه سریعتر این طرح را به فاز اجرایی برسانیم.

عضو شورای شهر کرج گفت: واحدهای مسکن اجتماعی باید با اجاره کم در اختیار افراد کم درآمد شهر قرار بگیرد تا از این طریق به سمت تحقق عدالت اجتماعی در شهر پیش برویم.

وی افزود: بدون شک با ایجاد مسکن اجتماعی در کرج از تورم موجود در بازار مسکن کاسته می‌شود و قیمت واحدهای مسکونی سرشکن خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.