به گزارش ایرنا، محمد صالحی شامگاه سه شنبه در نشستی با خبرنگاران آران و بیدگل بیان کرد: بودجه شهرداری سال گذشته 400 میلیارد ریال بود که تلاش شد امسال در بودجه ریزی بر اساس واقعیت موجود اقدام شود.
وی افزود: سال گذشته با تلاش های صورت گرفته در بحث کسب درآمد، میزان تحقق بودجه 550 میلیارد ریال شد که در مقایسه با بودجه ریزی سال های گذشته بی سابقه بود.
رییس شورای شهر آران و بیدگل، اولویت بودجه سال جاری را تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام و توجه ویژه به فعالیت های ورزشی و فرهنگی در این شهر برشمرد.
وی با اشاره به موضوع پلمب برخی واحدهای تجاری بازار هادی آران و بیدگل نیز تصریح کرد: این بازار در دهه 60 ساخته و 48 باب مغازه آن از سوی شهرداری واگذار شده بود.
صالحی اضافه کرد: سال 92 شخصی با ارائه سند بخشی از بازار، ادعای مالکیت 8 باب مغازه را کرد که با پیگیری قضائی در نهایت رای به واگذاری مغازه ها داده شد.
وی عنوان کرد: در نهایت با برگزاری چند جلسه در روزهای گذشته توافق شد که شهرداری آران و بیدگل 10 میلیارد ریال به شخص پرداخت کرده و رضایتش را جلب کند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر آران و بیدگل هم در ادامه توسعه گردشگری را از اولویت های این شهر دانست و از راه اندازی شرکت سرمایه گذاری شهرداری خبر داد.
عبدالله بابازاده افزود: تلاش داریم با ورود به بحث گردشگری از جمله احیای خانه های تاریخی، آران و بیدگل را به قطب گردشگری کویری و مذهبی کشور تبدیل کنیم که با توجه برخورداری از کویرهای بکر و امامزادگان والامقام دور از انتظار نیست.
رییس کمیته فرهنگی شورای شهر آران و بیدگل هم از راه اندازی کارگاه های ترویج گویش محلی خبر داد و هدف آن را آموزش زبان مادری در بین دانش آموزان برای زنده نگه داشتن هویت مردم منطقه عنوان کرد.
علی اکبر قندانی همچنین به جمع آوری حدود یکهزار ضرب المثل محلی آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: کتاب زبان محلی آران و بیدگل با جمع آوری این ضرب المثل ها و واژه های مهم در حال برنامه ریزی جهت انتشار است.
آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.