اخیرا شرکتی انگلیسی موفق به کشف گونه‌ای از حشرات شده که می‌تواند به عنوان منبع غذایی پروتئینی برای انسان و جایگزینی برای سویا مصرفی در دامداری‌ها و مرغداری‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، به نقل از نیوساینتیست، شاید صدای هزاران حشره‌ای که روزانه در اطراف شما پرواز می‌کنند موجب رنجشتان شده باشد و به دنبال روزنامه‌ای برای خاتمه به صدای گیز گیز حشره باشید، برای "کیران ویتاکر" این صداها بیشتر به مانند قطعه‌ای از یک فیلم موزیکال در خصوص آینده محصولات بدون تاثیر مخرب بر محیط زیست است.

شرکت پرورش حشرات ویتاکر که در مرکز لندن واقع شده، حشرات را در محیط مخصوص آزمایشگاهی پرورش می‌دهد. کیران مدت‌هاست که مایل به صادرات محصولاتش به دیگر کشورهای جهان به عنوان یک منبع غذایی است.

اما باید بدانید که سرباز سیاه یک حشره معمولی نیست؛ این حشره بزرگتر از مگس های موجود در خانه و بسیار تنبل و کم تحرک‌تر از آن‌ها به‌نظر می‌رسد. سرباز سیاه دهان ندارند پس نمی‌توانند چیزی بخورند و به سیستم گوارش نیز نیازی ندارند. این حشره توانایی نیش زدن ندارد و موادی را نیز دفع نمی‌کند پس با توجه به ویژگی های بیان شده قطعا حامل بیماری نخواهد بود.

حشره سرباز به اندازه حشرات معمولی پرواز نمی‌کند و اگر به پروازشان نگاهی بکنید تمایلی برای حرکت در آن ها نمی‌یابید که این ویژگی گرفتن آن ها را ساده تر از هرکاری می‌کند.

ویژگی و خصوصیات این حشره بسیار شگفت‌انگیز است و حتما حس کنجکاوی شما را برمی‌انگیزد. لارو این حشره در تولید محصولات دوستدار محیط زیست نقش بسیار مهمی دارد زیرا می‌توان از لارو خشک شده آن به عنوان غذای حیوانات خانگی استفاده کرد.

لارو سرباز سیاه جایگزین مناسبی برای غذای ماهی‌های پرورشی خواهد بود که استفاده از آن کاهش تاثیرات مخرب بر دریاها و اقیانوس ها را به دنبال دارد. لارو این حشره می‌تواند جایگزین مناسبی برای کاهش وسعت زمین‌های زیر کشت سویا در جهان باشد که قطعا در محافظت از جنگل‌های بارانی نقش بسزایی خواهد داشت.

از سوی دیگر لارو سرباز سیاه می‌تواند دور ریز انسان ها را بدون تولید گازهای گلخانه‌ای تجزیه‌کند. لارو این حشره در فرآیند تولید نوعی پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرد و حتی می‌توان از آن‌ها در نان، بیسکویت و به صورت میکس در بستی استفاده کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.