به گزارش ایرنا، برنامه ساعت زمین امشب در ساعت 20 و 30 دقیقه با خاموش شدن چراغ های سازه تاریخی پل خواجوی اصفهان در این شهر به مدت یک ساعت برگزار شد.
با خاموش شدن چراغ های سازه پل خواجوی اصفهان مردم این شهر همزمان با سایر هموطنان برای کاهش مصرف انرژی و مقابله با آلودگی ‌های زیست‌ محیطی و تغییرات جوی در برنامه ساعت زمین مشارکت کردند.
این رویداد نمادین ( برنامه ساعت زمین ) به ابتکار صندوق جهانی حمایت از محیط زیست زمین برای اولین بار در سال 2007 میلادی از استرالیا آغاز شد و در آن بنیاد جهانی طبیعت 2.2 میلیون نفر را برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق کرد که چراغ‌ های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند.
پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در این جهت چراغ‌ های برج ایفل در پاریس،‌ برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن،‌ تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند.
از آن پس تاکنون کشورهای مختلف از جمله ایران به این کنوانسیون پیوسته اند.
در این سنت سالانه افراد سراسر جهان به مدت یک ساعت ( ساعت 8:30 تا 9:30 بعد از ظهر سی ‌ام مارس، چراغ ‌ها و تجهیزات الکترونیکی را با هدف آگاهی‌ بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی خاموش می‌ کنند.
بنیاد جهانی طبیعت بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال 1961 میلادی در سوئیس تاسیس شد.
تمام افرادی که در این رویداد شرکت می‌کنند یک هدف مشترک دارند و آن آینده‌ای سازگار با محیط زیست است.
تغییرات اقلیمی و از دست دادن طبیعت دو تهدید بزرگ محیط زیست است که برای حل آن کمک تمام ساکنین زمین مورد نیاز است.
مشارکت کنندگان در رویداد ساعت زمین با این اقدام نمادین ( خاموش کردن چراغ ها به مدت یک ساعت) آمادگی خود را برای کمک به محیط زیست اعلام می کنند.
2093/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.