استاندار کردستان گفت: در آینده با اقلیم کردستان عراق شهرک صنعتی مشترک احداث خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در مراسم روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از تولید کنندگان نمونه کردستانی ضمن تبریک روز صنعت و معدن به تلاشگران این بخش گفت: ما در استان کردستان ظرفیت‌های بسیار مطلوبی داریم که هنوز خود نیز به آن باور نداریم.
 
وی سرپا نگاه داشتن تولید در جنگ اقتصادی موجود را نشانه توانمندی بخش صنعت در کشور و استان ارزیابی کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری صنعتی از گذشته در کردستان کم بوده و گله از آن بخش کماکان به قوت خود باقی است، اما روی سخن من با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخل استان است که باید همت شان را چند برابر کنند.
 
مرادنیا به سرمایه گذاری یک تولیدکننده اهل ترکیه در سقز اشاره کرد و بیان کرد: این سرمایه گذار در سقز کارخانه تولید سیگار راه اندازی کرده که با موفقیت همراه بوده است و فازهای دیگر سرمایه گذاری را در دستور کار دارد، با این اوصاف سرمایه گذاران داخل استان نباید هیچ نگرانی داشته باشند.
 
استاندار کردستان افزود: نباید منتظر کمک دست غیب بود بلکه باید با خود اتکایی بیشتر به صحنه فعالیت آمد و همین کنگره مشاهیر کرد نشان داد ما در بخش های مختلف چه توانمندی های وسیعی داریم.
 
وی ادامه داد: در آینده ما با اقلیم کردستان عراق شهرک صنعتی مشترک احداث خواهیم کرد و تولید کنندگان اقلیم نیز تمایل به همکاری با استان کردستان را دارند.
 
مرادنیا ایجاد امید در تولید کنندگان و سرمایه گذاران را پیش شرط موفقیت در ایجاد توسعه ذکر کرد و گفت: در بهار سال ۹۷ نرخ بیکاری استان ۱۳ درصد بود که در بهار امسال این رقم به ۱۲ و نیم درصد کاهش یافته و نرخ مشارکت از ۴۲ و نیم درصد بهار سال گذشته به ۴٨ و سه دهم درصد در بهار ۹٨ رسیده است.
 
استاندار کردستان در پایان به ضرورت وجود نمایشگاه های دائمی در استان گریزی زد و عنوان کرد: با توجه به اینکه زمین مناسب در اختیار گذاشته شده است ضرورت دارد تا سه ماه آینده تکلیف آن روشن شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.