به گزارش ایرنا، امین امینیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نرخ بالای بیکاری در این شهرستان گفت: بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان موجب تضییع حقوق کارگران و بکارگیری آنان با دستمزدهای پایین و بدون بیمه و مزایا شده است.
وی اعلام کرد: از 19 هزار نفری که در این شهرستان توانایی انجام کار دارند 14 هزار و 500 نفر شاغل و چهار هزار و 500 نفر معادل 24 درصد بیکارند.
وی افزود: از تعداد شاغلان شهرستان 9 هزار نفر در بخش کشاورزی و بقیه در بخش صنعت و معدن یا واحدهای صنفی مشغول کار هستند.
امینیان گفت: در حال حاضر 28 واحد تولیدی صنعتی فعال با ظرفیت اشتغال برای 3 هزار و 850 نفر و 22 واحد معدنی فعال با ظرفیت اشتغال برای 530 نفر در شهرستان وجود دارد که ظرفیت بسیار بالایی از نظر اشتغالزایی در شهرستان است.
وی افزود: در راستای اشتغالزایی، معدن مس قاضی کندی با خلوص 3.7 و ظرفیت تولیدی 2 هزار تن کنسانتره در دست ساخت است و تاکید مدیریت شهرستان بر فرآوری مس در خود شهرستان است.
امینیان در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت فیزیکی70 درصدی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان اشاره کرد و گفت: این درمانگاه با چهار میلیارد و 700 میلیون تومان و زیر بنای 2 هزار و 444 متر مربع در سه طبقه در حال ساخت است و طبق برنامه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی همچنین با بیان اینکه مرحله اول تصفیه خانه فاضلاب شهری هشترود با اعتبار 6 میلیارد تومان جهت دیوار کشی و آماده سازی زمین در مرحله پیمان است، افزود: تصفیه خانه آب شرب هشترود نیز با 30 میلیارد تومان تجهیز و ارتقا داده می شود و آرسینیک آب شرب نیز کاهش می یابد.
فرماندار هشترود همچنین در مورد پرداخت عوارضی اتوبان پیامبر اعظم حدفاصل هشترود به بستان آباد گفت: فاصله عوارضی بستان آباد تا زنجان 250 کیلومتر و مبلغ عوارضی پنج هزار تومان است که متاسفانه برای خودروهای مسیر 50 کیلومتری هشترود تا بستان آباد همین مبلغ عوارضی اخد می شود که منصفانه نبوده و باید به یک پنجم کاهش یابد.
امینیان گفت: در این ارتباط جلسه ای با مدیریت شرکت آزادراه های کشور و معاون عمرانی استانداری برگزار و صورتجلسه آن برای تصمیم گیری نهایی به وزارت کشور ارجاع داده شد.
شهرستان هشترود با 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.