معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در سه ماهه ابتدایی سالجاری ۴۴۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه سیگار به عمل آمده که منجر به ضبط ١۸١ هزار نخ سیگار به ارزش ۶۳۷ میلیون ریال شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، فرزاد سردارزاده صبح امروز دوشنبه (١۷تیرماه) در نشست خبری دبیر کمیسیون و روسای کارگروه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۴۴۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه سیگار به عمل آمده که منجر به ضبط ١۸١ هزار نخ سیگار و ۲۰ بسته تنباکو به ارزش ۶۳۷ میلیون ریال شده است.

وی افزود: در بازرسی های به عمل آمده از مراکز فروش و توزیع لوازم آرایشی، ۲۵ پرونده برای متخلفین به ارزش ۳۳ میلیون ریال تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با اشاره به تشکیل پرونده دو پرونده به ارزش ۶۳ میلیون ریال در خصوص فروش لوازم خانگی غیرمجاز تصریح کرد: ۴۴۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و فروش مواد غذایی صورت گرفت که در نتیجه آن ۲۴ هزار کالای غیرمجاز به ارزش ۲ میلیارد و ۵١۷ میلیون ریال کشف شد.

وی در پایان یادآور شد: بیش از ۴ هزار انبار در سامانه انبارها ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۰۳ انبار شروع به کار و ۳ هزار و ۸۵۰ انبار در انتظار تایید هستند.

فرید بطی، معاون استانداردسازی و آموزش سازمان استاندارد استان کردستان، در ادامه عنوان کرد:  هزار و 27 مورد گشت مشترک با ارگان های مختلف در سال گذشته داشته ایم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیته طلای استان به صورت فصلی ادامه داد: در سال گذشته ۶۲۴ مورد بازرسی از طلا فروشی های سطح استان انجام شده که طی آن ۲۷۵ گرم طلا فاقد کد شناسایی ضبط شده است.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره استاندارد استان کردستان با اشاره به اینکه مردم طلا را بیشتر به منظور سرمایه‌گذاری خریداری می کنند و کار بازرسی در جهت حفظ سرمایه‌ی آن هاست خاطرنشان کرد: بازرسی های گشت های مشترک در سه ماهه ابتدایی سالجاری منجر به کشف ١۰۳ گرم طلای فاقد کد شناسایی شده است.

وی در پایان یادآور شد: اداره استاندارد جهت کنترل کیفیت کالاهای وارداتی توسط پیله‌وران اقدام به خریداری ۷۸ مورد کالا و آزمایش آن ها کرده‌ است که خوشبختانه بیشتر این کالاها درجه کیفی خوبی داشته‌اند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.