به گزارش ایرنا، علی اکبر ورمقانی روز شنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت سوم خرداد اظهار داشت: دلاوری و عزت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در آزاد سازی خرمشهر همیشه سر فراز، باید به نسل جوان منتقل شود.
وی افزود: یکی از مهمترین و بهترین نگهداشت این حماسه عظیم، برگزاری یادمان شهدا در سوم خرداد هر سال است تا یاد و خاطره رشادت های رزمندگان برای همیشه در اذهان مردم باقی بماند.
فرماندار بیجار یادآور شد: یورش بی امان رزمندگان اسلام که با اشعار حماسی و فریاد الله اکبر در خطوط مقدم جبهه همراه بود سرانجام در سوم خرداد ماه سال 1361 در دیار مقاومت و ایثار یعنی خرمشهر قهرمان، طنین انداز شد و این شهر را که در مدت اشغال دشمن، خونین شهر لقب گرفته بود از دست متجاوزین آزاد شد تا خرمی، نشاط و زندگی را برای مردم شهید پرور این شهر به ارمغان آورد.
او تاکید کرد: رویداد سوم خرداد 1361 یادآور تجلی اراده و غرور ملتی مسلمان و آزاده در آزادسازی خرمشهر است که به حق، درخشان ترین صحنه جنگ را رقم زد و در اثبات اقتدار بین المللی ایران تحت تلألو انوار درخشان انقلاب اسلامی نقش ویژه ای داشت.
ورمقانی با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) در 14 خرداد ماه نیز گفت: انقلاب اسلامی را در جهان، تنها با نام خمینی کبیر می شناسند و کمترین کاری که برای زنده نگهداشت یاد آن عزیز سفر کرده باید کرد، پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی است.
وی افزود: مردمان دیار گروس همزمان با سراسر کشور، مراسمی به همین منظور در پنج شهر تابعه شهرستان بیجار، حسینیه ها و مساجد برگزار خواهند کرد زیرا برگزاری مراسم یادواره شهیدان حماسه فتح خرمشهر و رحلت حضرت امام، زمینه لازم برای آشنایی جوانان با ایثار و از خودگذشتگی شهیدان است و توطئه های فرهنگی دشمنان را خنثی خواهد کرد.
شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است.
9943/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.