به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مردم کشورمان از هر قوم و زبان و فرهنگی باید ضمن حمایت از رهبری و پیروی از توصیه های ایشان، با قدرت در برابر توطئه های شوم دشمنان و استکبار بایستند.
وی همکاری و هماهنگی مسئولان و مردم را در شرایط کنونی ضروری دانست و افزود: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر توان داخلی و تعامل و یکدلی در تمام عرصه هاست و بطور قطع با این تدابیر از این مشکلات عبور خواهیم کرد.
خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه ها خواستار کمک مالی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شد و گفت: باید از دستور خداوند و پیامبر اسلام (ص) پیروی کرده و از فرصت ماه رمضان برای خوشحالی خانواده های زندانیان جرائم غیرعمد بهره بگیریم.
ماموستا خدایی کمک به مستحقان را صدقه و موجب رضایت پروردگار دانست و اضافه کرد: انتظار است مردم نیکوکار بهتر از سال های گذشته و با عاطفه و مهربانی بیشتری برای رهایی زندانیان جرائم غیرعمد گام بردارند.
وی در ادامه بر لزوم ادای فریضه روزه و تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و یادآور شد: مردم مومن و روزه دار باید از فرصت ماه رمضان برای شب زنده داری و ادای سنت های پیامبر (ص) به بهترین شیوه استفاده کنند چرا که سعادت دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.
عضو ستاد دیه استان کردستان نیز پیش از خطبه ها گفت: در حال حاضر ۳۲۸ زندانی جرائم غیرعمد با ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی در زندان های استان دوران محکومیت خود را سپری می کنند.
مهدی حسام شریعتی افزود: سال گذشته ۲۰۱ زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت ۱۶۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال بدهی از زندان آزاد شدند که ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن از محل کمک های مردمی، ۱۶ میلیارد ریال کمک ستاد دیه کشور و ۷۷ میلیارد ریال آن سهم گذشت شاکیان بود.
وی با اشاره به اینکه ۶۶۰ میلیون ریال پرداختی نیز، نقدینگی خانواده های زندانیان بود، یادآور شد: از این تعداد زندانی آزاد شده در سال گذشته، ۱۴ نفر مربوط به دیه، ۱۵۶ نفر محکوم مالی، ۲۹ نفر مربوط به مهریه و ۲ نفر نیز نفقه بودند.
حسام شریعتی از شهروندان و افراد خیر و توانمند خواست با کمک های مالی خود، زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کرده و با این کار خداپسندانه مانع از فروپاشی خانواده های آنان و افزایش آسیب های اجتماعی شوند.
به گزارش ایرنا، جشن گلریزان به منظور کمک به زندانیان جرائم غیر عمد هرسال در ایام ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می شود.
این آیین امسال در سنندج روز چهارشنبه اول خرداد برگزار خواهد شد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.