علاءالدین کریمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین اثر این جشن ها، ترویج فرهنگ مشارکت مردمی در بین اقشار مختلف جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان است.
کریمی گفت: این جشن ها 12 رمضان در شهر ابهر سالن شهید باهنر آموزش و پرورش، 14 رمضان در شهر زنجان محل دارالقرآن کریم و 17 رمضان در سالن کشاورزی فرمانداری خرمدره برگزار خواهد شد.
مدیرکل زندان های زنجان تصریح کرد: مردم به هر میزانی که در توان دارند، در این امر خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند، چرا که کمک های مالی مردمی تاثیر زیادی در افزایش شمار زندانیان آزاد شده دارد.
وی افزود: 263 زندانی جرایم غیرعمد در زنجان که توانایی مالی ندارند، چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.
کل مبلغ بدهی این مددجویان چشم انتظار، حدود 276 میلیارد ریال است.
کریمی اظهار داشت: مبالغ جمع آوری شده در جشن های گلریزان تنها برای آزادی زندانیانی با محکومیت هایی مانند، بدهکاران مالی، مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف ها شامل می شود.
مدیرکل زندان های زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته خیران شهر زنجان با شرکت در جشن گلریزان برای آزاد کردن زندانیان جرایم غیرعمد، مبلغ 2میلیارد و 500 میلیون ریال کمک کردند.
به گزارش ایرنا، شماره حساب ستاد دیه استان زنجان جهت واریز کمک های مردمی ۰۱۰۵۷۴۳۵۵۶۰۰۳ بانک ملی، شعبه دارایی زنجان است.
کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از 97درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان هستند.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.