به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: با توجه به بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن سردمداران رژیم آمریکا و همپیمانانش در بحث مذاکرات هسته ای و با گذشت چند سال از توافق نامه برجام و پایبندی ایران به آن، خروج آمریکا از این تعهدنامه محکوم و بیانگر غیرقابل اعتماد بودن این رژیم عهد شکن است.
وی افزود: بدقولی وقیحانه و عمل نکردن به اجرای تعهدات برجام توسط کشورهای اروپایی نیز محکوم است و ملت ایران در محکوم کردن این اقدام و حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی که مقابله با مثل در برابر بدعهدی آمریکا و کشورهای اروپایی است، امروز راهپیمایی ضدآمریکایی برگزار می کنند.
امام جمعه سروآباد همچنین با تبریک ماه مبارک رمضان یادآور شد: رمضان ماه مهمانی خدا، ماه رحمت، برکت و مغفرت خداوند متعال است که نصیب مسلمانان کرده و خوشا به حال کسانی که از فیوضات آن استفاده و بهره خواهند برد.
وی از روزه خواری در ملاء عام بشدت انتقاد کرد و گفت: تظاهر به روزه خواری و بی حرمتی به این ماه مبارک توهین به روزه داران بوده و کسانی که این عمل را انجام می دهند، مورد خشم و غضب خداوند متعال قرار خواهند گرفت.
ماموستا حسینی ضمن دعوت از مسلمانان به کسب تقوای الهی از روزه داران خواست در این ماه مبارک فقرا و مستمندان را فراموش نکنند و در حد توان خود به آنها کمک کنند.
به گزارش ایرنا، بعد از اقامه خطبه های نماز جمعه، نمازگزاران و روزه داران سروآبادی با تجمع در کنار مسجد جامع و راهپیمایی خود با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر ترامپ، مرگ بر اسراییل و الله اکبر - خامنه ای رهبر حمایت قاطع خود را از بیانیه شورای عالی امنیت کشور اعلام کردند.
شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام، با اشاره به اینکه 'جمهوری اسلامی ایران در طول یکسال گذشته و پس از خروج غیرقانونی ایالات متحده آمریکا از توافق برجام و نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد، نهایت خویشتن داری را از خود نشان داده و به درخواست دیگر اعضای برجام فرصت قابل توجهی در اختیار آنها قرار داده است'، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.
در بیانیه شورای عالی امنیت ملی کشورمان که طی نامه های جداگانه نیز از سوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به سران کشورهای عضو برجام اعلام شده؛ به کشورهای باقیمانده در برجام ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود بویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داده و تاکید شده است: 'در هر زمان که خواسته های ما تامین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.