به گزارش ایرنا، امامان جمعه استان مرکزی با پاسداشت قیام 15 خرداد، این روز را نمادی از اتحاد و انسجام ملت ایران در مقابل کفر و روزگویی دانستند.

*** خطیب جمعه خمین: قیام پانزدهم خرداد پایه های کفر را به لرزه انداخت
حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه خمین افزود: این روز تاریخی در نیمه خرداد به عنوان سرآغازی برای قیام انقلاب بود و دفاع جانانه مردم از امام ، و خون های ریخته شده تبدیل به جوانه هایی شد که بعدها به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.
وی در سخنان دیگر خود به چهاردهم خرداد و سالروز ارتحال امام خمینی (ره) نیز اشاره کرد و اظهارکرد: آیین ارتحال امام خمینی (ره) در خمین بایستی به صورت مردمی اجرا شود.
حجت الاسلام حسینی راهبرد برون رفت از مشکلات کنونی کشور را اجرای کامل فرامین رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار اصلی نظام هستند و از دولت انتظار می رود فرامین رهبری را به عنوان راهبرد حل مشکلات اجرا کند تا از مشکلات شهروندان کاسته شود.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه انفجار برج های 2 قلو افزود :انفجار برج های دوقلو کار بسیار مشکوکی بود که طراح آن آمریکا و صهیونیست بودند وهر چه زمان از آن می گذرد، نقش آنان در این حادثه روشن تر می شود.
پیروزی های جبهه مقاومت، کمک به محرومان، رعایت حجاب و عفاف و حفظ محیط زیست از دیگر محورهای سخنان خطیب جمعه خمین بود.

*** خطیب جمعه ساوه: پاسخگویی به مطالبات صنفی در دستور کار مسئولان باشد
امام جمعه ساوه گفت: پاسخگویی به مطالبات شهروندان و بخش های مختلف اعم از کارگران، معلمان و کامیونداران باید در دستور کار مسئولان باشد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه ساوه، افزود: مسئولان ارشد باید همانطور که تاکنون اقدام کرده اند به همه اقشار و ادارات برای جلب رضایت مردم و رفع مشکلات شهروندان، سرکشی کنند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به پشتوانه اقشار محروم جامعه به پیروزی رسید، بنابراین باید از حقوق مردم دفاع کرد و مراقب بود که این حمایت ها، یک وظیفه شرعی و انقلابی است.
حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: اقشار و اصناف مختلف باید درچاچوب قانون مطالبات خود را پیگیری کنند و اجازه ندهند که بدخواهان و دشمنان نظام از این گونه حرکت ها برای تخریب وجهه انقلاب استفاده کنند.
وی همچنین در مورد برجام و خروج امریکا از این معاهده، گفت: هرگونه مذاکره با اروپا و امریکا باید در چارچوب شرایط رهبر معظم انقلاب انجام و خط قرمزهای کشور حفظ شود.
امام جمعه ساوه همچنین با اشاره به واقعه ای در یکی از مدارس شهر تهران گفت: باید حدود الهی و مجازات در این زمینه همانگونه که رهبر معظم انقلاب دستور دادند، جاری شود.
پاسداشت سالروز قیام 15 خرداد و سالروز ارتحال امام خمینی (ره) از دیگر محورهای سخنان خطیب جمعه ساوه بود.

خطیب جمعه زرندیه: ملت ایران وارث خون شهدای قیام 15 خرداد است
حجت الاسلام حسین ابراهیمی اظهار داشت: شهدای 15 خرداد شجاعانه و در راه عزت ملی، از هستی خود گذشتند.
وی گفت: تجربه 39 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی نشان داد که تنها راه عزت و سربلندی، ایستادگی و مقاومت است.
حجت الاسلام ابراهیمی گفت: با اینکه حدود نیم قرن از قیام 15 خرداد سال 42 در حال سپری شدن است اما ملت ما در سایه رهنمودهای امام راحل و خلف برحق ایشان، مقام معظم رهبری و با حفظ وحدت بر همه موانع و مشکلات چیره خواهد شد.
6539/4896/7277/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.