به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهرستان سنندج اظهار داشت: اختصاص هفت فصل از قانون اساسی به شوراها نشان از اهمیت جایگاه این نهاد در مدیریت کشور دارد.
وی با بیان اینکه کار شوراهای اسلامی متکی بر قانون و مقررات است، افزود: باید جایگاه ویژه ای برای این نهاد قائل باشیم، چرا که وظایف سنگینی بر عهده دارند.
فرماندار سنندج بر نقش شوراها در رفع مشکلات و انجام کارهای مربوط به شهرها و روستاها تاکید کرد و یادآور شد: اعضا شوراها نیز باید به جایگاه خود واقف بوده و از تضعیف آن خودداری کنند.
زارعی لازمه انجام امور مربوط به مدیریت شهری و روستاها را تعامل و ارتباط شوراها با دستگاه های اجرایی دانست و گفت: از آنجایی که اعضا شورا حقوقی بابت خدمات خود دریافت نمی کنند نیاز است نسبت به بیمه کردن آنان اقدام کرد.
وی از جمع آوری و دفع فاضلاب بسیاری از روستای سنندج در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: در حوزه گازرسانی و بهسازی جاده ها در مناطق روستایی نیز کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.
فرماندار سنندج با بیان اینکه انتخاب 6 اردیبهشت به عنوان روز 'سنه' کار بسیار ارزشمندی است، یادآور شد: نیاز است نسبت به معرفی هرچه بهتر آثار تاریخی و فرهنگی استان اقدام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز اظهار داشت: شورا نیاز جامعه است و مادامیکه این نهاد بر مبنای خواسته های مردم باشد باید به آن توجه کرد.
سیدغریب سجادی، مشکل اصلی شوراها را عدم اعتقاد برخی مسئولان به جایگاه آن در جامعه دانست و افزود: شوراها نباید اجازه دخالت ارگان یا شخصیت خاصی را در تصمیم گیری ها بدهند بلکه نیاز است آزادی عمل خود را حفظ کنند.
وی خواستار تعریف وظایف شوراها و شفاف سازی این موضوع شد و اضافه کرد: تا زمانی که این مهم انجام نگیر نمی توان انتظارات روافزون مردم را برآورده و مشکلات موجود را رفع کرد.
در پایان این همایش از خبرنگاران فعال حوزه شوراها و شهرداری در سنندج با اهدای لوح تقدیر شد.
در تقویم رسمی کشور، روز نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز شوراها نامگذاری شده است.
7355
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.