به گزارش ایرنا، محمد علی وکیلی در همایش تبیین نسبت شوراها و مردم سالاری که روز یکشنبه در مجموعه فرهنگی شهر اوشان از توابع شهرستان شمیرانات برگزار شد افزود: برخی با ایجاد موانع در شکل گیری شوراها سعی بر تضعیف این جایگاه داشته و دارند که این امر در انجام وظایف اصلی نمایندگان مجلس که قانون گذاریست نیز مشکل ساز شده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وظایف شورا در انتخاب شهردار و دهیار و نظارت بر شهرداری و دهیاری محدود نمی شود اذعان داشت: هدف از شوراهای اسلامی نظارت نمایندگان مردم در تمامی امور شهر و روستاست، اگر قرار بر دخالت آنها فقط در مسائل مهم بود نیازی به تشکیل شورا نبوده و تنها در اجرای برخی موارد میان محلیان ذینفع رفراندوم برگزار می کردیم.
عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر این قانون به تائید و تصویب شورای نگهبان برسد یک گام مثبت در اصلاح ساختار قانون گذاری تلقی می شود.
وکیلی ضمن بیان اینکه تاکنون قانون گذاری های محلی منجر به بروز تعارض های بسیاری شده است تصریح کرد: ساختار مجلس باید ملی گزینی باشد؛ جایگاه مجلس قانون گذاری و نظارت در سطح ملی است.
وی یادآور شد: نهادهای برآمده از بطن مردم ازجمله شوراها باید قوی و مطالبه گر باشند.
به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.