به گزارش ایرنا، سیداحسن علوی روز پنجشنبه در همایش شوراهای شهرستان سنندج خواستار کنار گذاشتن دسته بندی های سیاسی در کار شوراها شد و اظهار داشت: امروز در برخی مناطق کار نظارتی شوراها اسیر روابط و دسته بندی های سیاسی شده که بر وظایف اصلی آنان تاثیر می گذارد.
نماینده شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه شورا در جامعه باید تقویت شود، یادآور شد: استقلال شهرداری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید حفظ شده و نباید مسئولان و ارگان های مختلف در امور آنان دخالت کنند.
علوی ایجاد شوراها را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: این مهم موجب شد بعد از انقلاب ظرفیت سیاسی کشور با مشارکت مردم ارتقا قابل توجهی یافته و مردم در تصمیم گیری برای کارهای اجرایی دخالت مستقیم داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه هدف قانون گذار و دولت از ایجاد شوراها آنگونه که انتظار می رفت محقق نشد، افزود: شورا وظیفه سنگینی دارد و قانون اساسی نیز وظایف این نهاد مردمی را مشخص کرده اما به دلیل ناباوری برخی مدیران به این نهاد، شوراها نتوانسته اند به خوبی به وظایف خود عمل کنند.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در محلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر امور مختلف از وظایف اصلی شوراها است، گفت: نیاز است طرح جامع مدیریت شهری در استان کردستان احرایی شود.
علوی در بخش دیگری از سخنان خود تورم بالای موجود در استان را مورد انتقاد داد و تاکید کرد: همگی از جمله دولت و نمایندگان مجلس باید برای رفع مشکلات از جمله بیکاری تلاش کرده و در راستای توسعه استان گام بردارند.
رئیس شوراهای اسلامی شهرستان سنندج نیز گفت: با ایجاد شوراها تغییرات بسیار خوبی در مدیریت شهرها و روستاها به وجود آمده و کارهای عمرانی قابل قبولی نیز در این مناطق انجام شده است.
مظفر جمشید نژاد اشرافیت بر قانون را از جمله ملزومات کار شورا عنوان کرد و افزود: مسئولان باید شورا باور باشند، چراکه با وجود شوراها کارهای مربوط به مناطق مختلف شهری و روستایی بهتر انجام می شود.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.