مصطفی فرامرزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ماموریت هوایی انجام شده در سال جاری پنج مورد تصادفی، یک مورد مادر باردار و چهار مورد نیز بیمار قلبی بوده و تکنسین ها با استفاده از بالگرد در سریعترین زمان ممکن بر بالین بیماران حضور یافتند.
وی با بیان اینکه استفاده از بالگرد بیشتر برای انتقال بیماران نقاط صعب العبور به مراکز درمانی مورد استفاده می گیرد، گفت: 2 مورد از ماموریت های انجام شده درمحور کامیاران، 2 مورد محور مریوان، سه مورد محور دیواندره و مابقی نیز بیمارستان سروآباد و بیمارستان بوعلی مریوان بود.
مدیراورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: درتمام ماموریت های انجام شده زمان انتقال بیمار به بیمارستان کمتر از نیم ساعت طول کشید که در صورت انتقال زمینی هر یک از این موارد، این زمان بیش از 90 دقیقه بود.
وی یادآور شد: بالگرد دارای تجهیزات کامل پزشکی و در واقع یک 'ICU' کامل پرنده است و بخاطر داشتن چرخ، قابلیت فرود در اراضی شیب دار را دارد.
فرامرزی اضافه کرد: در حوادث بویژه سانحه های جاده ای و همچنین برخی بیماری ها از جمله سکته های قلبی و مغزی زمان طلایی برای انتقال بیمار وجود دارد و استفاده از بالگرد به دلیل انتقال سریع، از میزان آسیب های وارده تا حدود زیادی می کاهد.
اورژانس هوایی فوریت های پزشکی کردستان به عنوان سی و سومین اورژانس هوایی کشور از مرداد ماه سال 96 راه اندازی شده و بالگرد این مرکز از نوع 'LOT' تک موتوره بوده و به مجهزترین تجهیزات پزشکی روز دنیا تجهیز شده است.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.