به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مختار کرمی روز سه شنبه در جلسه شورای تبلیغ استان اظهار داشت: سال گذشته در مجموع 6 میلیارد و 600 میلیون ریال به روحانیون مستقر پرداخت شد که این میزان در سال جاری افزایش یافته و به میانگین ماهیانه 600 میلیون ریال می رسد.
وی افزود: حضور طلاب از استان های دیگری همانند قم نمی تواند نیازهای دینی و مذهبی مردم استان و شبهاتی که در زمینه های مختلف وجود دارد را برآورده و یا رفع کند لذا نیاز به حضور طلاب بومی و آشنا به آداب و رسوم در استان ضروری است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: تعدادی از روحانیون ما با ایجاد اشتغال و تشکیل شورای فرهنگی در روستا فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده اند ضمن اینکه چالش قابل توجهی بین روحانیون و مبلغین استان وجود ندارد.
وی یادآور شد: عدم هماهنگی در پرداخت حق‌الزحمه روحانیون، عدم استفاده از ظرفیت مبلغان استان و نبود مطالبه‌گری روحانیون و شبکه تبلیغ استان از مسئولان از جمله مشکلات حوزه روحانیون استان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام کرمی به اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان در مناسبت‌های ملی و مذهبی در طول سال اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مجموع چهار هزار و 240 نفر مبلغ و مبلغه در مناسبت‌هایی همچون هفته وحدت، ماه مبارک رمضان، ماه محرم، اوقات فراغت، دهه کرامت به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
وی برگزاری چهار همایش طلایه‌داران تبلیغ در ماه محرم و رمضان، برگزاری کارگاه های توانمندسازی برای مبلغین و مبلغات، حمایت از گروه های تبلیغی اعزامی از قم و تشکیل گروه های جهادی و اعزام به منطقه سیل زده پلدختر را از دیگر فعالیت های حوزه روحانیون کردستان اعلام کرد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.