حمید روحانی روز یکشنبه با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 12 هزار و 850 واحد روستایی است، اظهار داشت: براساس آمار از سال 84 تاکنون بهسازی و نوسازی 45 درصد این واحدها انجام شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته این شهرستان 326 مورد در راستای مقاوم سازی سهمیه داشت، افزود: از این سهمیه، 276 مورد معادل 85 درصد تحقق یافت.
روحانی با اشاره به اینکه برای هر واحد مسکونی 250 میلیون ریال تسهیلات با سود 5 درصد و باز پرداخت 15 ساله پرداخت می شود، اضافه کرد: 200 متقاضی روستایی هم اکنون پشت نوبت دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن هستند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کامیاران گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی بنیاد مسکن سهمیه این شهرستان تا پایان سال جاری 320 مورد مقاوم سازی واحد روستایی است.
وی با بیان اینکه متقاضیان برای نوسازی و بهسازی مسکن خود در روستاهای شهرستان می‌توانند تسهیلات ساخت را دریافت کنند، یادآور شد: طی زلزله سال گذشته در این شهرستان 123 واحد مسکونی تسهیلات احداث و 115 مورد تسهیلات تعمیرات دریافت کردند.
روحانی با اشاره به اهمیت مقاومت واحدهای مسکونی در کاهش خسارت و تلفات جانی و مالی در بلایای طبیعی تاکید کرد: فرهنگ مشارکت مردم برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی و حل مشکل ضمانت‌های بانکی در این راستا از جمله موارد مهم نیازمند برنامه ریزی و اقدام است.
به گزارش ایرنا، شهرستان کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج دارای 165 روستا است که 155 روستای آن دارای سکنه است و 36 روستا نیز کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.