محمدرضا رضا فرح روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 30 هزار واحد مسکونی در زلزله غرب کشور آسیب دیده که بازسازی 2 هزار و 117 واحد و تعمیر 583 واحد به عهده این بنیاد در استان مرکزی گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: 460 میلیون ریال تسهیلات برای ساخت، تعمیر، خرید مسکن و امور معیشتی هر یک از واحد مسکونی زلزله زده در نظر گرفته شده که بخشی از این تسهیلات بلاعوض است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: 70 میلیون ریال از این تسهیلات پرداختی برای این واحدها بلاعوض است که شامل 500 میلیون ریال تسهیلات مسکن و 20 میلیون ریال برای تهیه لوازم مورد نیاز در نظر گرفته شده است.
رضا فرح افزود: سهمیه بازسازی واحد آسیب دیده از زلزله برای بنیاد مسکن استان مرکزی در شهرستان سرپل ذهاب، دهستان حومه و بخش سرپل ذهاب قرار دارد.
وی اظهار کرد: عملیات آوار برداری 500 واحد انجام شده و پی 60 واحد نیز به اتمام رسیده است و در هفته جاری نیزعملیات بتن ریزی این واحدها آغاز می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: اعزام 100 کارشناس عمران و شهرسازی استان و انتقال 150 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین از جمله اقدامات بنیاد مسکن استان مرکزی در کمک به ساخت و تعمیر واحد های مسکونی زلزله زدگان غرب کشور است.
ساعت 21 و 48 دقیقه یکشنبه شب 22 آبان زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر حد فاصل منطقه ازگله و سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه را به شدت لرزاند و خسارت های زیادی به این استان زد.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.