اروج رحیملو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی سهم شهرستان خوی امسال یکهزار و 300 واحد بود که از این تعداد 950 واحد اجرایی شد.
وی افزود: برای مقاوم سازی واحد های روستایی بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات به روستائیان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی 250 میلیون ریال است، بیان کرد: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی پنج درصد و زمان بازپرداخت آن 15 ساله است و همه روستائیان می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی افزود: ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با خسارت در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است و در این راستا نیازمند همراهی بیشتر روستانشینان هستیم.
وی اضافه کرد: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی و مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم نامیده می شود و نیازمند مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا، طرح بهسازی مسکن روستایی، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، تاکنون 46 درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان خوی مقاوم سازی شده و 10 هزار واحد مسکونی دیگر نیز نیازمند مقاوم سازی است.
7129/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.