حمید رضا خوشبخت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بانه باید به عنوان پایتخت هه لپه رکی معرفی شود اظهار داشت: تلاش می شود با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برای فراهم کردن زمینه رشد استعدادهای هنری جوانان سال آینده چهارمین جشنواره هه لپه رکی بانه به صورت بین المللی برگزار شود.
وی اضافه کرد: تقویم برگزاری این جشنواره در ایام تعطیلات نوروزی است اما امسال برای ابراز همدردی با سیل زدگان کشور با تاخیر 20 روزه برگزار شد.
خوشبخت با اشاره به وجود استعداد و توانایی های برخی نوجوانان و کودکان در اجرای هنر هه لپه رکی گفت: در سومین جشنواره کشوری هه لپه رکی بانه برای نخستین بار بخش کودکان و مقاله در راستای افزایش سطح علمی جشنواره به بخش رقابتی آن اضافه شده است.
به گزارش ایرنا، 16 اثر از استان های کردستان ، خراسان شمالی، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی به مرحله نهایی سومین جشنواره منطقه ای هه لپه رکی بانه راه پیدا کردند.
دومین جشنواره منطقه ای هه لپه رکی بانه هفتم تا دهم فروردین ماه سال گذشته نوروز 97 با 41 اثر هنری هه لپه رکی و اجرای 12 گروه از مناطق مختلف کُردنشین برگزار شده بود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.