به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان اظهار داشت: عمده خسارت‌های ناشی از بارش‌های سیلابی اخیر به شبکه‌های برق، پست‌ها و تاسیسات زیرساختی این شرکت وارد شده است.
وی بیشترین میزان خسارت بخش توزیع را در روستاهای منطقه چهاردولی و مرکزی شهرستان قروه و شهرستان های سنندج، بیجار و دهگلان اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه خسارت وارده در شهرستان قروه، 35 میلیارد و 849 میلیون ریال بود، افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته بارندگی های اخیر در شهرستان سنندج 33 میلیارد و 962 میلیون ریال خسارت بدنبال داشت.
لهونیان یادآور شد: بارندگی های سنگین 11 و 12 فروردین در شهرستان دهگلان 5 میلیارد و 472 میلیون ریال و در بیجار سه میلیارد و 198 میلیون ریال خسارت به تاسیسات برق وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه بارندگی و رانش زمین نیز به 48 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 14 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 52 پست زمینی و 68 پست هوایی آسیب زد، اضافه کرد: این حوادث 90 میلیارد و 546 میلیون ریال به تأسیسات شبکه توزیع نیروی برق در استان خسارت زد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه 77 تیم و اکیپ اجرایی و عملیاتی این شرکت در حال بازسازی کامل شبکه هستند، گفت: بخش عمده ای از بازسازی شبکه های توزیع در مناطق آسیب دیده به اتمام رسیده و در حال حاضر هیچ روستایی بدون برق نیست.
لهونیان افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و امکان ادامه رانش زمین در بعضی از نقاط آسیب دیده، برآورد خسارت ها نهایی نیست و احتمال افزایش خسارت ها طی روزهای آتی وجود دارد.
شرکت توزیع نیروی برق کردستان به 637 هزار و 530 مشترک خدمات می دهد و 100 درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق بهره مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.