احمد فعله گری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این پروژه 260 کیلومتر لوله گذاری و چهار هزار انشعاب برای نصب و واگذاری پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه از این 45 روستا، 5 مورد مربوط به بخش حسین آباد این شهرستان است، افزود: 9 روستا در بخش مرکزی، 13 روستای بخش سیروان و 18 روستا نیز در بخش کلاترزان قرار دارند.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان پوشش گازرسانی در بخش روستایی شهرستان سنندج را 85 درصد اعلام کرد و یادآور شد: با گازرسانی به این تعداد روستا میزان جمعیت روستایی تحت پوشش گاز در این شهرستان به 98 درصد ارتقا می یابد.
فعله گری اضافه کرد: هم اکنون 137 روستا در سنندج از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که با گازرسانی به 45 روستای این شهرستان در سال جاری، تعداد روستاهای گازرسانی شده به 182 مورد افزایش می یابد.
وی از برنامه ریزی برای گازرسانی به 60 واحد صنعتی شهرستان سنندج در سال 98 خبر داد و گفت: 35 واحد مرغداری، 12 واحد تولیدات کشاورزی و 13 واحد صنعتی در بخش تولید آسفالت و آجر فعالیت دارند.
مدیر عامل شرکت گاز کردستان تاکید کرد: برای اجرای این پروژه ها تعداد 15 پیمانکار اجرایی که اغلب بومی استان هستند بکارگیری خواهند شد و بطور مستقیم در هر پروژه بین20 تا 25 نفر از اهالی منطقه نیز مشغول بکار می شوند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر یک هزار و 173 روستای کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و شرکت گاز استان 515 هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی دارد.
ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری و روستایی این استان به ترتیب 99،9 و 87،5 درصد است و در مجموع حدود یک میلیون و 540 هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.