به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین قنادیان روز پنجشنبه در اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان با اشاره به اینکه شهادت مقام حیاتی است که همواره در حال رشد و تکامل است، اظهار داشت: شهید وظیفه دارد از سوی پروردگار بندگان خدا را مورد خطاب قرار داده و به آنها بشارت دهد.
وی با بیان اینکه راه شهدا مسیر درستی است و دلیلی برای ترس و حزن و اندوه وجود ندارد، اضافه کرد: داشتن ترس نشات گرفته از ضعف ایمان و باور به پروردگار است.
رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهل سال مقاوم و با صلابت در اصول و مبانی اعتقادی خود ایستاده و این به برکت وجود شهدا است.
قنادیان یادآور شد: اگر امروز کشوری مستقل و آزاد و متقدر در دنیا هستیم و کسی جرات تجاوز و حمله به مملکت ما را ندارد بر گرفته از جانفشانی و ایثارگری و حس شهادت طلبی مردم ایران است.
وی گفت: شهدا انرژی متراکمی در کشور ایجاد کردند که اگر توان و فهم آن را داشته باشیم و این انرژی را آزاد و در بستر زندگی خود ساری و جاری کنیم به موفقیت های فراوانی دست پیدا می کنیم.
وی افزود: تاکید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان صادر کردند بر انتقال میراث معنوی شهید و شهادت به نسل های بعدی است و این رسالت بر عهده هنرمندان، فرهیختگان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه است.
قنادیان تاکید کرد: لازمه قرار گیری هنر در جایگاه متعالی خود، شکل گیری استقلال هنری در کشور است تا از دورن آن هنر انقلاب اسلامی تجلی پیدا کند.
وی اظهار داشت: اندیشه های هنری را باید در عرصه هنر انقلاب از اغیار جدا و به مبانی فکری دینی خود متصل و هنرمندان را برمبنای این اندیشه تربیت کنیم.
در این اجلاسیه از خانواده هنرمندان شهید سردار شهید حاج سعید توفیقی، شهید فارس خالدی، غلامرضا نریمان (عکاس خبری)، شهید مصلح مرادی، شهید فریدون نعمتی، شهید پیمان ویسی و شهید ماموستا ارکان قدیمی تجلیل شد.
هنرمندان کردستانی مروج و مبلغ هنر انقلاب اسلامی از جمله زنده یاد رحیم ذبیحی، صابر دل بینا، زنده یاد امیر سهیلی، کاوه خداکرمی، بهروز نورانی پور، امجد ویسی، مهرداد یوسفی، شیلان آویهنگی، محمد سامان صولی، اسماعیل احمدی و مسعود مرادی هم مورد تجلیل قرار گرفتند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.