به گزارش خبرنگار ایرنا، 20 فروردین یادآور عروج هنرمند فرزانه و راوی باصفای روایت فتح، سید مرتضی آوینی است، 26 سال پیش، شهید آوینی به همراه گروه فیلمسازی برای تولید مجموعه‌ای جدید از «روایت فتح» به فکه،‌ منطقه‌ عملیاتی والفجر مقدماتی رفته بود که بر اثر انفجار مین به شهادت رسید.
سالروز شهادت «سید شهیدان اهل قلم» به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، هفته ای که فرصت مناسبی برای پرداختن به نقش هنر اسلامی در اعتلای هنر اصیل و فاخر است.
نماینده ولی فقیه در کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا قبل از بروز و ظهور انقلاب اسلامی، دنیا در جنگی سرد بر سر مسایل مادی بود اما انقلاب اسلامی نوع مقابله و مبارزه جهانی را تغییر داد.
آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه پیش از انقلاب، شرق و غرب در صدد تحمیل نگاه و سبک زندگی خود به دیگری بودند، افزود: انقلاب اسلامی این نوع نگاه را عوض کرد و افسرانی در حوزه تمدن اسلامی در خط مقدم آمدند که قلم بدست دارند و با زبان هنر آثار فاخری می آفرینند.
وی یکی از عرصه های هنر انقلاب اسلامی را در عرصه فیلم و سینما برشمرد و یادآور شد: یکی از آثار معاصر در این حوزه، فیلم «به وقت شام» بود که به زبان مشترکی برای همه ملت ها در معرفی گروه تکفیری داعش تبدیل شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان، هنر انقلاب اسلامی را خاص دانست که فرهنگی متعالی و هنری ارزشمند را در بر می گیرد و گفت: این هنر مانند دیگر هنرها نیست که به جنبه جسمی و مادی انسان بپردازد بلکه به فطرت و ارزش وجودی انسان توجه دارد.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: باید این هنر و هفته ای که به نام آن نامگذاری شده را جدی بگیریم و به تبیین آن بپردازیم.
وی شهید آوینی را الگویی از یک انسان معتقد معرفی کرد که با زبان هنر توانست ارزش های دفاع مقدس را برای همه نسل ها و حتی کودکان بازگو کند.
آیت الله حسینی شاهرودی برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان را گام گذاشتن در راهی معرفی کرد که شهید آوینی آغازگر آن بود و اظهار داشت: باید همه ابعاد و مباحث هنر انقلاب اسلامی مطرح و تبادل نظر درباره آن شکل گیرد چرا که تعالی هر هنری در گرو بهره گیری از همه نظرات است.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.