به گزارش ایرنا، حمیدحیدری بریدی روز سه شنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: برای اجرای این برنامه و احداث واحدهای مسکونی در استان نیازمند تامین زمین هستیم که دستگاه های اجرایی ذیربط باید دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
وی بیان کرد: از یکهزار و 559 واحد ابلاغ شده برای بهسازی مسکن روستایی در سال گذشته 98 درصد به صورت 100 درصد اجرا شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یادآورشد:برای بهره برداری از واحد های نیمه تمام از محل حساب 100 امام (ره) 29 میلیارد و 300 میلیون ریال به صورت بلاعوض تامین اعتبار شده که به هر خانوار تا سقف 80 میلیون ریال و براساس تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر نیز10 میلیارد ریال در قالب 200 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.
وی یادآور شد: در بخش مسکن شهری نیزسال گذشته از مجموع 564 واحد در دست اجرا تعداد 204 واحد بهره برداری و مابقی دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی هستند.
حیدری بریدی اضافه کرد: از این تعداد واحد مسکونی 43 واحد در قالب تفاهم نامه با مرکز خدمات حوزه علمیه کشور به طلبه ها واگذار شده است.
وی در خصوص عمران روستایی گفت: سال گذشته یکهزار و 33 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، ملی و نفت برای اجرای 492 پروژه در روستاها تصویب و در حال اجراست.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود:این نهاد در زمینه تامین قیر رایگان 158 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده و از سال 93 تاکنون 250 کیلومتر از معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شده است.
وی یادآورشد: از 256 بوستان امید 161 بوستان و از 162 زمین چمن مصنوعی 18 زمین به بهره برداری رسیده است.
حیدری بریدی گفت: بوشهر از استان های پیشرو کشور در بخش تامین فضای سبز روستایی است.
رئیس انجمن خیرین مسکن ساز استان بوشهر نیز گفت: با حمایت خیران مسکن ساز تاکنون 850 واحد مسکونی در استان احداث و یا در دست احداث است.
حسین شهبازی افزود: تامین مسکن خانواده های 2 معلول به بالا از جمله مهمترین طرح های این انجمن است که سهم استان بوشهر 185 واحد مسکونی است و تاکنون 130 واحد به بهره برداری و مابقی بین 30 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی برضرورت همکاری خیران در اجرای پروژه های خیرساز مسکن در استان تاکید کرد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.