بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی قبل از ظهر جمعه آغاز و تا اواخر وقت شنبه هفته آینده ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه بارش های حاصل از فعالیت این سامانه قابل ملاحظه است، افزود: پیش بینی می شود در تمام استان شاهد بارندگی باشیم اما بارش در نوار غربی از جمله بانه، مریوان، سروآباد و هورامان نسبت به سایر نقاط بیشتر است.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: در طول فعالیت این موج از لحاظ دمایی، هوای استان تغییری نخواهد داشت اما پیش بینی می شود در ارتفاعات و گردنه ها بارش ها به صورت برف باشد.
چاره خواه، میانگین بارندگی متاثر از فعالیت این موج بارشی را در استان 20 تا 40 میلیمتر اعلام کرد و گفت: طبق پیش بینی ها روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده نیز عصرها و اوایل شب به طور متناوب و پراکنده، بارندگی روی خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه امروز نیز احتمال بارش های پراکنده و رگباری در استان وجود دارد، افزود: در شبانه روز گذشته دمای هوای سنندج بین چهار تا 13 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان اظهار داشت: سراب شهرک دهگلان و بهارستان دیواندره با حداقل دمای منهای سه درجه و سلین و سروآباد با حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین بارش باران در استان کردستان در آمار 30 ساله بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی ثبت شد.
7355/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.