آرتیکاس اقبال شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امرور آخرین بازدیدها از نقاط حادثه خیز توسط فرمانداران و شهرداران در شهرهای مختلف استان انجام و تمهیدات لازم اتخاذ شد.
وی با بیان اینکه به همه دستگاه های اجرایی مجددا اعلام آماده باش شده است، افزود: دستگاه های نظامی به ویژه ارتش و سپاه نیز امکانات و تجهیزات خود را در شهرهای مختلف برای مقابله با سیل آماده کرده اند که در صورت لزوم از آنها استفاده می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان به اجرای مانورهای آمادگی توسط دستگاه های خدمات رسان اشاره کرد و یادآور شد: به مردم هشدارداده و اطلاع رسانی کافی شده و مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی نیز صورت گرفته است.
اقبال مدیریت آب سدها را از مهمترین اقدامات مدیریت بحران برای مقابله با سیل احتمالی اعلام کرد و گفت: دریچه سدهایی را که احتمال سرریز شدن و خطر دارند به صورت مدیریت شده در روزهای اخیر باز کرده ایم تا آب اضافی خارج شود.
وی اضافه کرد: دریچه های پنج سد استان که در بارندگی های اخیر سرریز کرده بودند، باز شد ضمن اینکه در چند روز گذشته خروجی آب سد قشلاق سنندج نیز برای ممانعت از سرریز شدن به طور مدیریت شده افزایش یافت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه شهرها را به ویژه سنندج منطقه بندی کرده ایم، اظهار داشت: برای هر منطقه دستگاه معین و پشتیبان تعیین شده و گروه های مردمی نیز حضور داشته و پیگیر امور امدادرسانی و مدیریت مقابله با سیل هستند.
اقبال به مردم استان توصیه کرد در سه روز آینده از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و از حضور در مناطق سیل گیر و حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.
طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان سامانه بارشی فعال از عصر شنبه وارد استان شد و در اثر فعالیت این موج به طور میانگین شاهد 40 تا 60 میلیتر بارندگی خواهیم بود.
این سامانه پرقدرت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد را در پی خواهد داشت و احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها زیاد است.
7355/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.