ولی بهره مند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا ساعت 16 و 30 دقیقه امروز در شهر سی سخت 36.7 و دیشموک 29 میلیمتر بارش ثبت شده است.
بهره مند ادامه داد: در شهر لیکک 26.5، منطقه امام زاده جعفر (ع) 26.3 و بوستان باشت هم 22 میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه این سامانه بارشی ثبت 12.3 میلیمتر بارش در شهر دهدشت را در پی داشته است، عنوان کرد: این سامانه تا فردا سه شنبه همچنان در جو استان فعال خواهد بود.
وی بر بسیج امکانات نهادها و سازمان های متولی برای مقابله با حوادث احتمالی تاکید کرد.
بهره مند با اشاره به اینکه این سامانه یکی از سامانه های بارشی پرقدرت کشور است گفت: به تناوب شاهد رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و بارش تگرگ خواهیم بود و بارش در برخی مناطق سردسیری و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
بهره مند تصریح کرد: اوج فعالیت این سیستم امروز عصر دوشنبه و سه شنبه (چهارم و پنجم فروردین 1398 ) است که احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، کاهش دید افقی بالا نیز پیش بینی می شود.
ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد هشدار داده است که براساس پیش بینی صورت گرفته ،احتمال بارش سیل آسای 150میلیمتری باران طی 4 ساعت در روزهای دوشنبه و سه شنبه در این استان وجود دارد.
سازمان مدیریت بحران کشور نیز با ارسال پیامکی از مردم خواسته است در مواجهه با خطرات احتمالی ضمن حفظ آرامش به هشدارهای مسئولان محلی توجه کنند.
در این پیام تاکید شده مردم از استقرار و نصب چادر در مناطق ساحلی، رودخانه ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل ها خودداری کنند.
سازمان مدیریت بحران از رانندگان و سرنشینان خودروها در خواست کرده از پل ها و مسیر های منتهی به رودخانه هایی که سیل در آنها جریان دارد تا زمان فروکش کردن سیل تردد نکنند.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.