محمد امین زاده روز چهار شنبه در حاشیه لایه روبی رودخانه های بانه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی نیروهای شهرداری و سایر دستگاه های عضور مدیریت بحران اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل در اوایل هفته آینده به منظور اتخاذ تدابیر لازم در راستای پیشگیری از خسارت های جانی و مالی همه دستگاه های مدیریت بحران در حال آماده باش کامل هستند.
وی با بیان اینکه 10 دستگاه ماشین انواع آلات و اکیپ های امداد رسان برای مقابله با سیل و جلوگیری از خسارت جانی و مالی در حال آماده باش هستند افزود: در چند نقطه خطر ساز که احتمال آبگرفتگی و فوران سیل وجود دارد شهرداری اقدام به لایه روی و خاک برداری کرده است.
امین زاده ادامه داد: در راستای جلوگیری از خطرات جانی و مالی شهروندان شهرک لاله، جاده کاروانیان، رودخانه زریزین در محله ترخان آباد و رودخانه اصلی شهر لایه روبی و خاک برداری شده است.
وی گفت: همه بخشداری ها و دهیاری های شهرستان نیز در حال اماده باش هستند و به منازلی که در حاشیه رودخانه های هستند هشدار داده شده که در صورت لزوم منازل خود تخلیه کنند.
سرپرست فرمانداری بانه اضافه کرد: ماشین آلات دهیاری های در صورت لزوم اقدام به لایه روبی رودخانه ها و نقاط پر خطر می کنند.
به گزارش ایرنا طبق نقشه های هواشناسی در اوایل هفته آینده سامانه بارشی شدید استان کردستان را در برمی گیرد و احتمال وقوع سیلاب و رانش در برخی نقاط استان وجود دارد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.