ناصر عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش های باران در نطنز به میزان 52.3 میلیمتر سد روستاهای طامه، اوره و خفر را سرریز کرده و موجب جاری شدن سیل در رودخانه های فصلی منطقه شده است.
وی همچنین بیان کرد: روستای ابیانه با 46 میلیمتر بارش و 263 میلیمتر در سال زراعی، بادرود با 22.4 میلیمتر بارندگی و 91.1 میلیمتر در سال زراعی، یارند با 32 میلیمتر بارش و 203 میلیمتر بارندگی در سال زراعی، میلاجرد با 30 میلیمتر بارش و 115.5 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری با بیشترین افزایش بارش رو به رو بودند.
رییس اداره هواشناسی نطنز اضافه کرد: این بارش ها تا پایان امروز ادامه یافته و از روز چهارشنبه بارندگی چندانی نخواهیم نداشت.
فرماندار نطنز نیز با اشاره به بارش های 2 روزه در این شهرستان عنوان کرد: با وجود سرریز شدن سدها و ریزش کوه در جاده بادرود- نطنز بر اثر این بارش ها، خوشبختانه خسارت جانی و مالی قابل توجهی نداشتیم.
یوسف حسنی تشریح کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان با آغاز بارش ها تشکیل جلسه داد و تمهیدات لازم اندیشیده شد که تا کنون با همکاری شهرداری مشکل چندانی وجود نداشته است.
وی افزود: ریزش کوه شاگرد خلیفه اما موجب آسیب دیدن کانال دفع آب های سطحی و بستن جاده شده بود که با توجه به خطرهای احتمالی، ستاد مدیریت بحران تا برطرف کردن کامل موانع، مسیر مزرعه خطیر را برای رفت و آمد جایگزین جاده بادرود- نطنز کرد.
فرماندار نطنز عنوان کرد: همچنین بارش های شب گذشته موجب بروز سیلاب شده بود که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته جهت پاکسازی رودخانه ها، این روان آب ها به رودخانه های فصلی هدایت شدند و مشکل مهمی در این شهرستان ایجاد نشد.
بنابر اعلام هواشناسی نطنز میزان بارش های این شهرستان در سال زراعی جاری 198 میلیمتر بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته (45 میلیمتر)، 300 درصد افزایش داشته است.
نطنز با جمعیت بیش از 47 هزار نفر در فاصله نزدیک به 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.