به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال شامگاه شنبه در جریان بازدید از مراکز اقامتی، هتل ها و اوژانس بیمارستان رازی بانه با اشاره حضور مسافران و گردشگران خارجی در کردستان اظهار داشت: حضور و اعلام رضایتمندی مسافرین از وضعیت موجود و برخورد مردم نشان از امنیت پایدار در کردستان بویژه شهرهای مرزی کردستان است که علارغم مرزی بودن شهرهای بانه و مریوان جزء امن ترین شهرهای کشور هستند.
وی با اشاره به ظرفیت های جذب گردشگر در شهرستان بانه گفت: آمار حضور مسافرین در شهرستان بانه نشان از امنیت پایدار در این شهرستان مرزی دارد که ریشه آن در برخورد مردم با مسافرین است مردم ثابت کردند که به نظام و کشورشان پایند هستند.
خوش اقبال ادامه داد:مردم در کنار نیروهای نظامی و انتظامی حضور دارند و این امنیت پایدار با حضور و همراهی مردم و تدابیری که دولت تدبیر و امید در شهرهای مرزی اندیشیده ایجاد شده است که باید برای حفظ آن تلاش بیشتر انجام شود.
وی گفت: از شهرداری ها استان توقع داریم شهرها را برای حضور گردشگران و مسافرین آماده کنند و به نظافت، روشنایی و خط کشی معابر و خیابان ها بیشتر توجه کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان تاکید کرد: مسئولین باید در برخورد با مردم اخلاق را سرلوحه کارهای خود قرار دهند چراکه مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و شایسته بهترین خدمات هستند.
سرپرست فرمانداری بانه نیز در ادامه اظهار داشت: با آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون 90 هزار نفر مسافر از اقصی نقاط کشور به بانه سفر کردند و 28 هزار نیز در مراکز اقامتی هتل ها، مهمانپذیرها و مراکز اسکان فرهنگیان به صورت شبانه اسکان داده شدند.
محمد امین زاده افزود: برای نظارت و کنترل بر اماکن اقامتی، رستوران ها، فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه و اوژانس های گشت های مشترک بازرسی و نظارت تشکیل شده که این گشت ها به صورت شبانه روزی از مراکز مختلف سطح شهر بازید می کنند.
وی با اشاره به وضعیت مناسب ورود گردشگر به بانه گفت: امسال وضعیت پذیرش گردشگران بهبود یافته ومراکز اقامتی شهرستان ظرفیت پذیرش یک هزار و 800 نفر مسافر به صورت شبانه دارد.
به گزارش ایرنا ، اماکن اقامتی دائمی شهر بانه شامل هشت هتل، پنج مهمانپذیر، چهار هتل آپارتمان، یک واحد فرهنگی رفاهی ویژه فرهنگیان و 72 منزل استیجاری مجوز دار با ظرفیت یک هزار و 800 نفر برای اقامت شبانه مسافرین نوروزی شهرستان بانه فراهم شده و همچنین16 مدرسه، 2 سالن ورزشی وسه پارک هم برای برپایی چادر و اسکان موقت مهمانان پیش بینی شده است.
حسین خوش اقبال و جمعی از مسئولین شهرستان مرزی بانه شامگاه شنبه از مرکز اقامتی فرهنگیان، هتل ها، مهمانپذیرها و اوژانس بیمارستان رازی بازدید کردند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.