به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح سلامت نوروزی هرساله در آستانه تعطیلات و آغاز سفرهای نوروزی، با هدف نظارت و کنترل ویژه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی و نیز ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان، مسافران و گردشگران اجرا می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز شنبه در حاشیه افتتاحیه این طرح اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی امسال در استان با مشارکت بیش از 200 نفر از کارشناسان و بازرسان حوزه معاونت بهداشتی، 15 بیمارستان و مجموعه فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود.
هومن قصری افزود: فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آمادگی کامل در زمینه اجرای این طرح و حمایت و همکاری همه جانبه برای تامین سلامت و ارائه خدمات فوریت های پزشکی در جاده های شهری، بین شهری و روستایی را دارند.
وی یادآور شد: امسال بیش از 60 پایگاه اورژانس زمینی و هوایی با بهره گیری از 400 نفر نیروی فوریت های پزشکی ازآمادگی کامل برای اجرای این طرح در استان برخوردار هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تهمیدات ویژه تامین سلامت در شب های چهارشنبه سوری و نوروز نیز اشاره کرد و گفت: امسال بیمارستان هایی که از متخصصین ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، ENT، چشم و جراحی بهره می برند از ساعت 13 الی 24 آماده ارائه خدمات درمانی به مصدومین احتمالی هستند.
وی اظهار داشت: سیستم های درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق حادثه خیز مستقر و آمادگی کامل را برای ارائه خدمات فوریتی و درمانی در شب های چهارشنبه سوری و نوروز دارند.
قصری به شهروندان توصیه کرد، با رعایت اصول ایمنی مانع بوجود آمدن اتفاقات ناگواری در این 2 شب باشند، ضمن اینکه اگر حادثه ای را مشاهده کردند بلافاصله با مرکز فوریت های پزشکی 115 دانشگاه تماس بگیرند.
طرح سلامت نوروزیاز 25 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 16 فروردین سال آینده ادامه دارد.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.