علی سالاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه افزود: یک مورد مسمومیت بر اثر گازگرفتگی در روستای بحرآسمان در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت به مرکز فوریت های پزشکی اعلام شد.
وی ادامه داد: بلافاصله یک تیم به محله حادثه اعزام و پس از بررسی اولیه مشخص شد که یک نفر جان خود را از دست داده و یک نفر دیگر علایم حیاتی دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: فردی که علائم حیاتی داشت برای مداوا به بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت منتقل شد و هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان است.
وی به خطرات ناشی از منواکسید کربن اشاره و اظهار داشت: این گاز، بسیار سمی و کشنده بوده و حتی رنگ و بوی خاصی هم ندارد و به همین علت قاتل خاموش نام گرفته است.
وی با تاکید بر لزوم استاندارد بودن وسایل گازسوز از جمله بخاری و آبگرمکن بیان کرد: اگر تهویه خروجی این وسایل مسدود باشد، مسلما گاز مونوکسید کربن امکان خروج نداشته و در محیط ساختمان منتشر و موجب مسمومیت و در نهایت مرگ خاموش می‌شود.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.