انور اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمه سلامت کردستان در سال جاری و با توجه به شرایط موجود بر جامعه در بسیاری از سرفصل ها بجز صندوق بیماران خاص صرفه جویی کرده و از خدمات غیرضروری کاسته است.
وی گفت: بیمه سلامت در زمینه خدمات رسانی به بیماران خاص نه تنها کاهش هزینه نداشت بلکه افزایش هزینه هم داشته و در سال جاری بطور متوسط ماهانه 15 میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال جاری تلاش شده کمترین چالش در زمینه اختصاص اعتبار برای هزینه درمان و داروی این بیماران ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه داروهای مصرفی بیماران خاص از هزینه بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: داروی یک بیمار خاص برابر با 60 بیمار دیگر هزینه دارد.
اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 500 بیمار خاص در استان وجود دارد گفت: بر اساس آمارهای موجود یک هزار و 900 نفر از این بیماران زیر پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات این سازمان حمایتی بهره می برند.
وی یادآور شد: در مجموع هزینه های حمایت برای بیمه شدگان در بخش های بستری و سرپایی در این استان به صورت میانگین 10 میلیارد ریال در روز است.
در استان کردستان بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد مربوط به صندوق بیمه روستایی است.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.