به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه ستاد سفرهای نوروزی اظهار داشت: خدمات سفر در کشور بطور عادی انجام می شود اما جشن های نوروز متفاوت و زمینه ساز طرح کردستان به عنوان پایتخت نوروز کشور است.
وی با بیان اینکه جشن‌های نوروزی سال جدید باید شاد باشد و رضایت مردم را جلب کند، افزود: زمان عید، وقت تغییر و تحول است و انتظار داریم فضای استان در ایام نوروز متفاوت و تغییرات اساسی داشته باشد.
مرادنیا یادآور شد: امیدواریم جشن های نوروز امسال پرنشاط و با کمترین حاشیه برگزار شود و در این راستا از دستگاه های فرهنگی می‌خواهم که حضوری پررنگ داشته باشند.
وی بر ضرورت برنامه ریزی برای ماندگاری مسافران در استان نیز تاکید کرد و گفت: لازم است نهادهای متولی فرهنگی، تلاش خود را برای ارائه صنایع دستی و آثار هنرمندان استان به مسافران بکار گیرند و نمایشگاه های متنوع برگزار کنند.
استاندار کردستان به نقش تشکل های غیر دولتی برای برگزاری جشن های نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از برنامه های نوروزی توسط تشکلات غیر دولتی برگزار شود.
مرادنیا هدف از برگزاری جشن های نوروزی را جلب رضایت مردم اعلام کرد و افزود: مدیران و دستگاه‌ها نباید از چیزی نگران باشند چرا که در این جشن ها اصلا مسایل سیاسی و قومی مطرح نیست و می خواهیم از فرصت جشن های نوروز به مردم احساس امنیت و رضایت بدهیم.

** ماندگاری مسافران نوروزی در کردستان کمک بە اقتصاد استان است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز بر ضرورت برنامه ریزی برای ماندگاری مسافران نوروزی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: کردستان باید از معبر گردشگری خارج و کاری کنیم کە مسافران در استان ماندگار شوند.
شهرام ملکی افزود: ماندگاری مسافران در استان می تواند بە اقتصاد کمک قابل توجهی کند بنابراین در این راستا برنامە ریزی داشتە و در استان امکانات و ظرفیت لازم را ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه فرمانداری ها و شهرداری های استان باید در حوزه عمران شهری پر تلاش تر عمل کنند، یادآور شد: انتظار می رود شهرداران شهرها و از جمله شهرداری سنندج به نحوی به زیباسازی عمران شهری ورود کند که مردم و مسافران احساس نشاط کنند.
معاون عمرانی استاندار کردستان از وجود آمادگی های لازم در ادارات و نهادهای مرتبط با سفرهای نوروزی در استان خبر داد و اضافه کرد: در حوزه سلامت، راه ها و نظارت بر خدمات مجتمع های بین راهی و راهدارخانه ها تمهیدات مناسب اندیشیده شده است.
به گزارش ایرنا، کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 878 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده که شامل 773 اثر غیر منقول، آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا، 20 مورد میراث طبیعی، 62 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.