به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین دوره جایزه کتاب سال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و به منظور حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان و حفظ و ارتقای هویت فرهنگی برگزار می شود.
جلال قلعه شاخانی روز دوشنبه با اشاره به حوزه های مختلف این جایزه ادبی یادآور شد: این جایزه به آثار برتر در حوزه های دین و فلسفه، حقوق و سیاست، تاریخ، ادبیات، جامعه شناسی، هنر و معماری، زبانشناسی، جغرافیا و حوزه کودک و نوجوان تعلق خواهد گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه را 25 بهمن امسال اعلام کرد و افزود: تاکنون 409 اثر به دبیرخانه این جایزه در شهرستان سقز رسیده است.
قلعه شاخانی ضمن تاکید بر ضرورت ایده آفرینی و خلاقیت در حوزه نشر مکتوب اظهار داشت: در این جایزه فرهنگی آثار فاخر نویسندگان کردستانی که توسط ناشران داخل استان به چاپ رسیده باشد داوری و از آثار برگزیده در حوزه ها تقدیر می شود.
وی به شرایط شرکت در این دوره جایزه کتاب سال اشاره کرد و گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جایزه کتاب سال استان برای نخستین بار طی سال های 91 تا 96 چاپ و منتشر شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کتاب ها نباید کمک درسی باشند، افزود: کتاب ها شرکت داده شده در این دوره از جایزه کتاب سال دارای برگه اعلام وصول است و ارسال دو جلد از آثار چاپ شده هم به دبیرخانه الزامی بود.
قلعه شاخانی با اشاره به اینکه و آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد، اضافه کرد: تنها آثاری در این جایزه داوری و ارزیابی می شوند که پدید آورنده یا ناشر کتاب کردستانی باشند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.