به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری سنندج، محمدابراهیم زارعی در جلسه شورای آرد و نان شهرستان با اشاره به اینکه ویتامین، مواد معدنی و فیبر در نان‌های سبوس‌دار بیشتر از نان‌های سفید است، اظهار داشت: با توجه به ارتباط مستقیم نان و غلات با تغذیه و سلامت مردم می‌طلبد نسبت به آموزش‌های لازم و فرهنگ سازی استفاده از این نوع نان در جامعه اقدام شود.
وی بر ارتباط ارزش غذایی نان با کیفیت و سبوس‌دار در ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: بالا بودن میزان فیبر و پروتئین آرد سبوس‌دار که تا 60 درصد نیز می‌رسد بیانگر این نکته است که باید شهروندان را متقاعد کنیم در برنامه غذایی روزانه خود از نان سبوس‌دار استفاده کنند.
فرماندار سنندج یادآور شد: استفاده از نان سبوس‌دار علاوه بر تامین نیازهای تغذیه ای روزانه افراد، منجر به کاهش بیماری‌های شایع در جامعه مانند دیابت می‌شود و نقش مهمی در مقابله با بیماری‌های میکروبی روده و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.
زارعی با بیان اینکه نان‌های تهیه شده از آرد سبوس‌دار مانند سنگک که دارای رنگ تیره ‌تری هستند به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد، گفت: امیدواریم از سوی اندیشمندان و متولیان سلامت، تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوان نان سبوس‌دار را بیش از پیش در سبد غذایی خانواده‌های سنندجی گنجاند.
شهرستان سنندج با بیش از 501 هزار نفر جمعیت، دارای سه شهر سنندج، شویشه و حسین آباد و سه بخش مرکزی، کلاترزان و سیروان است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.