دانش زندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بارش های پراکنده برف و باران از شامگاه پنجشنبه در این استان آغاز شده است اظهار داشت: اکنون محور سنندج - مریوان محدوده گردنه تودار ملا، قروه - سنقر محدوده گردنه سرچی و محور مریوان - سقز محدوده توت سرخان و کانی کن بارش برف به صورت پراکنده ادامه دارد.
وی افزود: تردد در تمامی محورهای استان به صورت روان در جریان است و محور سروآباد - اورامان محدوده گردنه ژالانه نیز اکنون شاهد بارش برف و کولاک شدید است.
وی اضافه کرد: در برخی از محورهای استان نیز باش باران وجود که دارد که بیشترین آن در گردنه مروارید محور سنندج - کامیاران است.
وی گفت: راهدارن در شبانه روز گذشته حدود 270 کیلومتر برف روبی انجام داده اند و با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر اینکه بیشترین شدت فعالیت سامانه بعد از ظهر جمعه تا صبح شنبه است توصیه می شود از سفرهای غیر ضروری در این اوقات خودداری شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس نقشه ها و مدلهای هواشناسی، بارش های سامانه فعال بارشی تا صبح شنبه از شدت بیشتری برخوردار بوده و پیش بینی می شود به شکل بارش برف و باران (عمدتا برف) باشد.
همزمان با بارش، پدیده مه آلود بودن هوا در برخی نواحی احتمال رعدو برق وجود دارد و بدلیل حجم زیاد بارش آبگرفتگی معابر شهری و روستایی بخصوص در نیمه شمالی و نوار غربی استان شامل مریوان، سروآباد، بانه، سقز، زرینه، هزارکانیان و بیجار رخ می دهد و امکان وقوع بهمن و ریزش کوه نیز وجود دارد.
در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از شدت بارشها کاسته شده و بارش ها بطور پراکنده در سطح استان بخصوص نوارغربی و جنوبی ادامه خواهد داشت و با توجه به نفوذ سرما از اواخر وقت جمعه عمده بارش ها بصورت برف خواهد بود.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
3034/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.