بهرام چاره خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحلیل و بررسی آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پایش یابی وضع هوا در روز جاری آسمان کردستان تحت تاثیر سامانه ناپایدار و فعال بارشی قرار دارد.
وی اضافه کرد: در نتیجه استقرار این سامانه در برخی نواحی استان از جمله بانه، سروآباد، قروه و سقز شاهد بارش پراکنده برف و باران و در ارتفاعات و گردنه های سایر نقاط استان موجب کولاک و بارش برف خواهیم بود.
چاره خواه با بیان اینکه از صبح سه شنبه تا ظهر پنجشنبه جوی آرام و پایدار بر استان حاکم می شود، اضافه کرد: از بعد ظهر پنجشنبه تا اواخر هفته آینده آسمان این استان به تناوب شاهد فعالیت سه موج بارشی است.
وی روند میزان حداقل های دما تا صبح چهارشنبه را کاهشی اعلام کرد و گفت: هفته آینده شاهد وقوع بارش های قابل ملاحظه برف و باران در استان هستیم.
چاره خواه افزود: بیشترین دمای 24 ساعت گذشته این استان در سروآباد با 13 درجه سانتیگراد، سنندج با 11 درجه سانتیگراد و کامیاران با 10 سانتیگراد به ثبت رسیده است.
وی یادآور شد: همچنین کمترین دمای ثبت شده 24 ساعت گذشته استان نیز با 10 درجه در زرینه و پس آن با 6 سانتیگراد در ایستگاه های بابارشانی بانه و بهارستان بیجار ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین بارش باران در استان کردستان در آمار 30 ساله بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.