دانش زندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بارش برف در استان قطع شده است، اظهار داشت: وزش شدید باد و در پی آن کولاک باعث لغزندگی سطح جاده ها شده بطوریکه تردد در برخی جاده های و مناطق کوهستانی فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
وی افزود: محورهایی که هم اکنون درگیر کولاک است دیواندره - سقز، دیواندره - بیجار، مریوان - سقز در محدوده توت سرخان و غمچیان، سروآباد - اورامان محدوده گردنه ژالانه و سرواّباد - کامیاران محدوده گازرانی است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان اضافه کرد: تنها در محور سقز - بانه در محدوده گردنه خان شاهد بارش برف هستیم که این پدیده موجب لغزندگی جاده و لزوم بستن زنجیر چرخ برای خودروها شده است.
دانش زندی یادآور شد: راهداران در شبانه روز گذشته به علت وجود بارش برف، مشغول برف روبی و نمک پاشی بودند که در این مدت 2 هزار و 122 کیلومتر باند از جاده های استان برف روبی شد.
وی تاکید کرد: همچنین در این مدت 232 خودروی گرفتار در برف توسط نیروهای راهداری رها سازی و به نقطه امن هدایت شدند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.