به گزارش خبرنگار ایرنا، کامل گلباغی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات مدهامتان که در امامزاده پیرمحمد برگزار شد، اظهار داشت: این دوره از مسابقات به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و به منظور ترویج معارف قرآنی، استفاده از ابرازهای فرهنگی و هنری برای جذب و تشویق و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های قرآنی مساجد برگزار شد.
وی اضافه کرد: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات مدهامتان یک هزار و 400 نفر در سطح شهرستان های استان کردستان ثبت نام کردند و امروز به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالکر پیروزی انقلاب اسلامی با هم به رقابت پرداختند.
مسئول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات به طور همزمان روز پنج شنبه در سراسر استان آغاز شد، افزود: 250 نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان شهرستان سنندج در رشته‌های حفظ کل و قرائت «تحقیق» برای گروه سنی 16 تا 30 و رشته‌های قرائت «ترتیل»، حفظ جزء 30، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز برای گروه سنی هفت تا 16 سال شرکت کردند.
وی یادآور شد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی و ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی از جمله اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» است.
گلباغی گفت: استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های مساجد و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی برای تقویت بخشی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌ های مساجد از دیگر اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.
مسئول دبیرخانه هیات نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه می یابند که 20 بهمن تا 15 اسفند امسال برگزار می شود سپس برترین های این دوره به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.
مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» اردیبهشت سال آینده به میزبانی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.