به گزارش خبرنگار ایرنا، کامل گلباغی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ثبت نام این جشنواره از 15 تا 30 آذر انجام می شود، اظهار داشت: این مسابقات در 2 گروه سنی هفت تا 16 و 16 تا 30 سال و در 2 بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: رشته‌های حفظ کل و قرائت «تحقیق» برای گروه سنی 16 تا 30 و رشته‌های قرائت «ترتیل»، حفظ جزء 30، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز برای گروه سنی هفت تا 16 سال در نظر گرفته شده است.
مسئول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: زمان برگزاری مرحله استانی این مسابقات 30 آذر تا 15 اسفند است که در پایان برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا می کنند.
وی یادآور شد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال در کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی و ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.
گلباغی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات را استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های مساجد، استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی در راستای تقویت بخشی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد اعلام کرد.
مسئول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات می توانند با مراجعه به سایت www.modhammatan.com نسبت به ثبت نام و همچنین کسب اطلاعات بیشتر از نحوه مسابقات اقدام کنند.
ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای نشر، ترویج معارف قرآنی، استفاده از ابرازهای فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های قرآنی مساجد، سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» را برگزار می‌کند.
مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» به میزبانی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.