به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در نشست تعاملی با فرمانده انتظامی و جمعی دیگر از مسئولان ادارات و نهادهای اجرایی استان اظهار داشت: ارتباط از طریق فضای مجازی در سال های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی در شکل دهی هویت وحتی درابعاد مختلف زندگی افراد تاثیرگذار هستند، افزود: در حال حاضر اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه های بشری محسوب می شود به شرط آن که در راه صحیح استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات کافی و سواد رسانه ای در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات، تهدیدات و آسیب های اجتماعی ناشی از آن نشوند.
وی یادآور شد: ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده ها نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید در اولویت برنامه های پیشگیرانه ادارات و نهادها قرار گیرد.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم است و برای جلوگیری از ازهم پاشیدگی خانواده ها، والدین باید تا حدودی به فناوری های روز دنیا مسلط باشند.
وی گفت: خانواده ها باید توجه داشته باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آنهاست و هنگامی که بنیان فکری و شخصیت آنها به صورت ناصحیح شکل گیرد، راه نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز می شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی با شناخت از ویژگی های دین اسلام، درصدد مقابله با دین مبین الهی با از بین بردن حیا و عفت و اعتقادات مذهبی و غلبه فرهنگ منحط غربی در جوامع اسلامی هستند که مهمترین ابزار آنان در عصر حاضر، فضای مجازی است.
وی با قدردانی از همت مضاعف و تلاش نیروی انتظامی در پیشگیری و مقابله با جرایم و آسیب های فضای مجازی که دغدغه امروز جوامع بشری است، افزود: اقدامات هوشمندانه و تاثیرگذار پلیس در افزایش احساس آرامش فردی و اجتماعی نقش بسزایی داشته است.

** اقدامات مقابله ای پلیس به تنهایی کافی نیست
فرمانده انتظامی کردستان نیز در این نشست گفت: نیروی انتظامی در حوزه آسیب های فضای مجازی همواره بر افزایش سطح آگاهی عمومی و ارتقای کیفی سواد رسانه ای در استفاده از شبکه های اجتماعی تأکید دارد.
سردار علی آزادی اظهار داشت: گسترش استفاده از فضای مجازی در تعاملات روزمره منجر به ایجاد تغییر در زندگی افراد به ویژه قشر جوان شده است.
وی افزود: جاذبه های این فضا سبب شده که افراد تعاملات در این فضا را جایگزین تعاملات با اعضای خانواده و همسالان خود کنند ضمن اینکه این موضوع صدمات جبران ناپذیری را به رشد اجتماعی جامعه وارد کرده و ساختار زندگی اجتماعی خانواده ها را تغییر داده است.
فرمانده انتظامی کردستان به اقدامات مقابله ای پلیس در حوزه تامین امنیت افراد در فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: در 10 ماه گذشته وقوع جرایم فضای مجازی 19درصد رشد داشته است وهمچنین کشفیات پلیس در این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 15 درصدی مواجه شده است.
وی استفاده از آموزه های دینی و فرهنگ سازی و از طرفی هنجارسازی های مثبت و ترویج فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی را در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی بسیار مهم و تاثیر گذار دانست.
سردار آزادی تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت هایی همچون رسانه های دیداری و شنیداری و برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح مدارس، مراکز آموزش عالی و مساجد می تواند در نهادینه شدن فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب های آن نقش بسزایی داشته باشد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.